گفتگوی تلفنی پوتین و اردوغان

به گزارش رکنا، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه درباره اجرای توافق‌های مربوط به ادلب صحبت کردند. اجرای این توافق‌ها باید کشته نشدن نیروهای ترکیه‌ای در سوریه را تضمین می‌کرد.

وی افزود: ارتش سوریه حق دارد به مبارزه با تروریست‌ها در ادلب بپردازد و مسکو نمی‌تواند مانع آن شود. وزارت دفاع روسیه از وجود ارتباط دائم با نظامیان ترکیه خبر داده است.

لاوروف تأکید کرد: ما پایبندی‌مان را به توافق‌های رؤسای جمهور روسیه و ترکیه درباره ادلب از جمله تفکیک مخالفان سوری از تروریست‌ها اعلام می‌کنیم. نمی‌توان هیچ گونه امتیازی به تروریست‌ها در سوریه داد و راهکار میانه‌ای درباره آن‌ها وجود ندارد.

وی گفت: ما به ترکیه به خاطر کشته شدن سربازانش تسلیت می‌گوییم و به هماهنگی با این کشور ادامه می‌دهیم. ترکیه درباره حضور نیروهایش در ادلب چیزی به ما نگفته بود.

هممزان کاخ کرملین اعلام کرد: پوتین و اردوغان در تماس تلفنی خود بر سر برگزاری نشست مقامات عالی رتبه دو کشور در آینده نزدیک به توافق رسیدند.

دو طرف همچنین بر لزوم اتخاذ اقدامات مضاعف برای بازگرداندن اوضاع به حالت عادی در شمال غرب سوریه توافق کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 547062 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟