معاون وزیر دفاع آمریکا مجبور به استعفا شد

به گزارش روز چهارشنبه شبکه خبری سی ان ان، ‌ یک منبع مطلع گفت که رود حمایت مقام ارشد امنیت ملی پنتاگون را از دست داده و از وی خواسته شده است از سمت خود کناره گیری کند.

رود مقام ارشد سیاسی پنتاگون و مسئول امور فرامرزی مناسبات وزارت دفاع آمریکا با متحدان و شرکای این کشور بود.

ساعاتی پس از تماس تلفنی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی اش در روز ۲۵ ژوئیه (۳ مرداد) که فرآیند استیضاح ترامپ را کلید زد، رود در ایمیلی به مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا، وی را از جلسه معاونان دو طرف مطلع کرد.

رود در آن ایمیل عنوان کرد که جلوگیری از کمک امنیتی (آمریکا به اوکراین) در این برهه زمانی، این فرصت استثنایی را به خطر می اندازد و اولویت های دفاعی ما با یک شریک مهم در رقابت راهبردی با روسیه را تضعیف می کند.

براساس این گزارش، ‌ پنتاگون از اظهارنظر در مورد کناره گیری معاون وزیر دفاع خودداری کرده است.

رود به عنوان مقام ارشد پنتاگون در نظارت بر اجرای راهبرد ملی دفاعی دولت ترامپ که مقابله با چین و روسیه را مورد تاکید قرار می دهد، نقش داشت. وی همچنین بر فرآیند «بازنگری وضعیت هسته ای» آمریکا نظارت داشت، فرآیندی که خواستار تغییر زرادخانه هسته ای این کشور از جمله افزایش تسلیحات هسته ای جدید با قدرت انفجاری کم است.

رود ژانویه ۲۰۱۸ به دولت آمریکا پیوست و در دوره زمامداری جیمز متیس بر وزارت دفاع این کشور نقش آفرید. وی در دولت های قبلی، سمت های کاری بسیاری در پنتاگون داشت و همچنین به عنوان تحلیل گر برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) کار کرد. وی همچنین در شرکت های لاکهید مارتین و ریتون سمت های بالایی برعهده داشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 544737 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟