صدها مقام قضایی پیشین آمریکا خواستار استعفای وزیر دادگستری این کشور شدند

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد یک هزار و صد دادستان و مقام قضایی پیشین آمریکا روز یکشنبه از «ویلیام بار» وزیر دادگستری این کشور خواستند که از مقام خود استعفا کند.

در ادامه گزارش ایرنا آمده است ، نویسندگان این نامه گفتند که «بار» هفته گذشته در روند دادگاه «راجر استون» دوست قدیمی و مشاور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در زمان انتخابات سال 2016 دخالت کرده است.

آن‌ها همچنین از کارکنان وزارت دادگستری آمریکا خواستند که هرگونه رفتار غیراخلاقی از سوی مقام‌های این وزارتخانه را به بازپرس کل و کنگره گزارش کنند.

دادستان‌ها و مقام‌های پیشین قضایی آمریکا در این نامه نوشتند: هر یک از ما دخالت رییس جمهوری ترامپ و دادستان کل [ویلیام] بار را در اجرای عدالت به شدت محکوم می‌کنیم.

وزیر دادگستری آمریکا روز جمعه در گفت‌وگو با شبکه خبری ای‌بی‌سی از توئیت‌های ترامپ درباره پرونده‌ها و دادستان‌های این وزارت‌خانه انتقاد کرد.

«بار» گفت که ترامپ هرگز کاری درباره پرونده‌ای قضایی از او نخواسته و در عین حال تاکید کرد که رییس جمهوری آمریکا باید توئیت کردن درباره وزارت دادگستری را متوقف کند، چراکه انجام کار را برای وزیر دادگستری ناممکن می‌کند.

این انتقاد وزیر دادگستری آمریکا از موارد بسیار نادر اصطکاک میان او و مافوقش، ترامپ، است، اما "بار" در این مورد تنها نیست. بسیاری دیگر از هواداران ترامپ در کنگره آمریکا نیز نظر مشابهی دارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 543975 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟