گانتس پرونده "۵۰۰۰" را علیه نتانیاهو باز می‌کند

به گزارش رکنا، کانال ۱۲ اسرائیل گزارش داد، بنی گانتس، رهبر ائتلاف آبی – سفید از پرونده‌ای با شماره ۵۰۰۰ رونمایی خواهد کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در آن دست دارد. این کانال در سایت خود نوشت، گانتس صبح امروز (یکشنبه) از پرونده ۵۰۰۰ نتانیاهو رونمایی خواهد کرد.

به گزارش این کانال اسرائیلی، کمپین انتخاباتی گانتس نشان می‌دهد که حدود ۵۰۰۰ غیرنظامی هر ساله به دلیل فروپاشی نظام سلامت در اراضی اشغالی می‌میرند و حزب آبی- سفید قصد دارد کمپین بهداشتی راه‌اندازی کند. در این گزارش به ارتباط این کمپین با پرونده جدید نتانیاهو به شماره ۵۰۰۰ اشاره‌ای نشده است.

نتانیاهو به دلیل وجود چهار پرونده علیه خود تحت بازجویی قرار دارد، از جمله این پرونده‌ها، پرونده ۱۰۰۰ است که براساس آن به دریافت هدایایی به ارزش ۱۸۵ هزار یورو از سوی ثروتمندان در ازای ارائه تسهیلات مالی یا شخصی متهم است. در پرونده ۲۰۰۰ نیز به تلاش برای دستیابی به پوشش مطبوعاتی مثبت از خود و فعالیت‌هایش توسط روزنامه کثیر الانتشار "یدیعوت آحارونوت" و پایان دادن به فعالیت روزنامه "اسرائیل الیوم"، رقیب یدیعوت آحارونوت متهم است.

اما پرونده ۳۰۰۰ نتانیاهو به معامله صدها میلیون دلاری برای خرید زیردریایی‌ها و کشتی‌های جنگی از آلمان بدون تمایل شدید ارتش رژیم صهیونیستی و پرونده ۴۰۰۰ وی که بسیار خطرناک است به ارائه تسهیلات و سوءاستفاده از قدرت به عنوان نخست وزیر مربوط می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 542120 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟