حمله نیروهای حفتر به فرودگاه طرابلس و ربودن ۹ تبعه ترکیه

به گزارش رکنا، دولت وفاق ملی لیبی به ریاست «فائز السراج» مستقر در طرابلس (پایتخت- غرب لیبی) در پی حمله موشکی نیروهای خلیفه حفتر به فرودگاه طرابلس، پروازها در این فرودگاه را به تعلیق درآورد.

«هشام ابوشکیوات» قائم مقام وزیر حمل‌ونقل لیبی روز جمعه (دیروز) گفت که پروازها در فرودگاه معیتیقه به صورت موقت به تعلیق درآمده است.

لیبی بعد از سقوط دولت معمر القذافی،‌ درگیر جنگ داخلی است. شبه‌نظامیان شرق لیبی (پارلمان در طبرق) از بهار گذشته با هدف تصرف پایتخت، به طرابلس در غرب لیبی که دولت وفاق ملی لیبی به ریاست فائز السراج در آن مستقر است، حمله کرده‌اند و درگیری طرفین هنوز ادامه دارد.

«مصطفی المجعی» سخنگوی مرکز اطلاع‌رسانی عملیات «برکان الغضب» وابسته به دولت وفاق ملی نیز گفت که فرودگاه مذکور روز جمعه هدف حمله موشکی نیروهای حفتر قرار گرفت اما تلفات انسانی نداشت.

طبق گزارش وبگاه «الخلیج آنلاین»، دولت وفاق ملی پیشتر به نیروهای حفتر درباره هر گونه حادثه‌ای که تهدیدی برای سلامت پروازهای غیرنظامی یا فرودگاه‌های شهری باشد، هشدار داده و اعلام کرد که این اقدامات به منزله جنایتی خواهد بود که بر اساس قانون ملی و بین‌المللی تحت تعقیب و مجازات قرار خواهد گرفت.

از سوی دیگر «اسماعیل یاشا» نویسنده ترکیه‌ای در حساب توئیتری خود نوشت که نیروهای حفتر نُه کارگر ترکیه‌ای را در شهر سرت لیبی ربوده‌اند.

اکنون لیبی تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب است؛ یکی دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده و ترکیه از حامیان آن است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی به نخست وزیری «عبدالله الثنی» و «عقیله صالح» رئیس مجلس نمایندگان آن که خلیفه حفتر نیز از حمایت آن‌ها برخوردار است. عربستان و امارات نیز از شبه‌نظامیان شرق لیبی حمایت می‌کنند.

این کشور از بیش از ده ماه پیش به صحنه درگیری بین نیروهای شرق به فرماندهی خلیفه حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی تبدیل شده است. حفتر از حمایت‌های مالی و تسلیحاتی امارات، عربستان و مصر برخوردار است و نیروهای السراج نیز از حمایت‌های قطر و ترکیه برخودارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 541878 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟