ترامپ یک مقام امنیتی را به دلیل شهادت علیه خود اخراج کرد

به گزارش رکنا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد شنبه (به وقت تهران) یکی از اعضای شورای امنیت ملی این کشور را به دلیل شهادت دادن علیه وی در جریان بررسی پرونده استیضاح در مجلس نمایندگان، اخراج کرد.

به نوشته وبگاه شبکه «سی. اِن. اِن»، وکیل سرهنگ «الکساندر ویندمن» متخصص امور اوکراین در شورای امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید که او چند ماه زودتر از چیزی که انتظارش را داشتند، اخراج شده است.

شاهدان در واشنگتن گزارش می‌دهند که ویندمن ساعتی پیش با اسکورت نظامی از کاخ سفید به بیرون هدایت شده و به او گفته شد که دیگر نیازی به خدمات او در این شغل ندارند.

به نوشته سی.ان.ان، این در حالی است که قرار نبود ویندمن تا ماه جولای از سمت خود کنار برود اما خود او نیز تمایل داشت که زودتر کناره‌گیری کند. با این حال این برکناری، تصمیم وی نبود.

بر این اساس، ترامپ در جلسات خصوصی که داشت مکرراً با خشم درباره شهادت ویندمن در جریان تحقیقات استیضاح صحبت می‌کرد و به گفته دموکرات‌ها، این اقدام تلافی ادای شهادت وی بود.

با این حال گفته می‌شود که ویندمن قرار است به وزارت دفاع آمریکا بازگردد اما معلوم نیست که به چه سمتی منصوب شود.

این اقدام ترامپ فقط یک روز بعد از آن انجام می‌گیرد که مجلس سنای آمریکا بامداد پنجشنبه او را از دو بند اتهامی در پرونده استیضاح تبرئه کرد. در این رأی‌گیری سناتورها بر اساس وابستگی‌های حزبی رأی داده و ترامپ را از دو اتهام «سوءاستفاده از قدرت و «مانع‌تراشی در اجرای عدالت» تبرئه کردند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 541760 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟