تخت روانچی: ایران آماده کمک به حل اختلافات ترکیه و سوریه در مورد ادلب است

به گزارش رکنا، مجید تخت روانچی عصر پنج شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت ادلب سوریه افزود: وضعیت این منطقه وخیم است و باید تلاش کرد بحران از کنترل خارج نشود.

وی ادامه داد: در حالی که مبارزه با تروریست ها باید ادامه یابد، این اقدام بایست با بیشترین حفاظت از زندگی غیرنظامیان انجام شود؛ این چیزی است که ما همواره بر آن تاکید کرده ایم و در تمام اسناد نهایی روند آستانه نیز بر آنها تأکید شده است.

وی خواستار اجرای موافقتنامه سوچی در مورد ادلب شد که توسط نشست های روند آستانه نیز بر اهمیت آن تأکید گردیده است.

روانچی افزود: ما باید اطمینان حاصل کنیم که این بحران از طریق سیاسی حل و فصل خواهد شد و در عین حال نباید اجازه داد تروریست ها از این وضعیت استفاده کرده و موقعیتشان را تحکیم و ادلب را به پناهگاهی امن برای خود تبدیل کنند و بتوانند غیرنظامیان بیشتری را کشته و تعداد زیادی از آنها را نیز کماکان در گروگان خود نگه دارند.

در همین راستا، وی افزود: ما باید کاملا هوشیار باشیم تا جای حفاظت از غیرنظامیان با حفاظت از تروریست ها عوض نشود.

روانچی ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای استفاده از مساعی جمیله خود جهت کمک به حل و فصل سیاسی اختلافات کنونی بین ترکیه و سوریه در مورد وضعیت در ادلب، گفت اجلاس سران روند آستانه که در آینده نزدیک در تهران برگزار می‌شود، فرصت حیاتی برای بررسی جامع اوضاع در سوریه است.

وی در پایان سخنرانی خود بر این موارد تأکید کرد: مبارزه با تروریسم باید ادامه یابد و نباید به آنها اجازه داده شود از اختلافات موجود به نفع خود بهره برداری کنند؛ هر تلاشی باید برای حفاظت از غیرنظامیان صورت گیرد؛ وضعیت فعلی در ادلب تنها از طریق سیاسی حل می شود؛ و احترام کامل همه به حاکمیت، تمامیت ارضی، وحدت و استقلال سیاسی سوریه ضروری است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 541516 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟