نامزد خاشقجی در سخنرانی سالانه ترامپ شرکت می‌کند

به گزارش رکنا، جری کانلی، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان در بیانیه‌ای اظهار کرد: شجاعت "خدیجه جنگیز" (نامزد جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی که در کنسولگری عربستان در استانبول کشته شد) برای حضور در این مراسم در سه‌شنبه شب باید به روشنی به رییس جمهور نشان دهد که عربستان باید برای قتل این پدر با محبت، روزنامه‌نگار مورد احترام، ساکن آمریکا، اصلاح‌طلب و عضو حوزه انتخابی من مواخذه شود.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، کانلی که یکی از اعضای ارشد کمیته امور خارجی مجلس نمایندکان است، از دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا خواست تا اقدامات لازم را علیه قتل خاشقجی اتخاذ کند.

او در این باره گفت: کنگره اقدام کرده و حالا رییس جمهور هم باید اقدام کند.

کانلی طرح "حفاظت از مخالفان سعودی" را برای مواخذه عربستان بر سر قتل خاشقجی مطرح کرد که فروش تسلیحات به این کشور را به مدت ۱۲۰ روز منع می‌کند و تا زمانی که عربستان به وضعیت حقوق بشری معینی نرسد، این بازه ۱۲۰ روزه را تمدید می‌کند.

این طرح همچنین خواستار گزارشی درباره احتمال دست داشتن مقامات سعودی در ارعاب یا آزار و اذیت فردی در آمریکا است و از جامعه اطلاعاتی این کشور نیز می‌خواهد که گزارش دهد به وظیفه‌اش برای هشدار به خاشقجی درباره تهدید احتمالی علیه او عمل کرده یا خیر.

ترامپ امروز، یک روز پیش از تصمیم سنا درباره برکناری یا تبرئه او، سخنرانی سالانه خود موسوم به "سخنرانی وضعیت کشور" را ایراد خواهد کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 540851 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟