کلیه فروشگاه‌های رسمی اپل در چین، تا پایان هفته تعطیل خواهد شد

شرکت اپل بزرگ‌ترین سازنده محصولات الکترونیکی در آمریکا است که محصولات این شرکت همواره الگوی سایر شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند در جهان است و محصولات این شرکت در سراسر جهان از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. یکی از بازار‌های بسیار بزرگ این شرکت کشور چین است و به دلیل جمعیت بسیار بالای این کشور، شرکت اپل از فروش محصولات خود در آن سود بسیار بالایی را بدست می‌آورد. اما چند وقتی است که چین درگیر شیوع ویروسی به نام کرونا است که افراد زیادی در این کشور را درگیر خود کرده و فعلا هم برای جلوگیری از شیوع آن هیچ واکسنی ساخته نشده است.

در همین راستا شرکت اپل به تازگی بیانیه‌ای مختصر صادر کرده که در آن اعلام شده است این شرکت قصد دارد تا پایان هفته آینده کلیه فروشگاه‌های خود در چین را تعطیل کند؛ ظاهرا این تصمیم اپل برای جلوگیری از قرار گرفتن کارمندانش در برابر شیوع ویروس کرونا است که در حال به زانو در آوردن چین است.

از آنجایی که کلیه محصولات اپل در کشور چین به تولید انبوه می‌رسند، چندی پیش شایعه شده بود که احتمال دارد شرکت اپل به دلیل این ویروس تولید آیفون ۹ و هدفون‌های AirPods را به تاخیر اندازد که پس از انتشار این شایعه در فضای مجازی یکی از مدیران اپل اعلام کرد این اتفاق نخواهد افتاد و اپل همواره به تعهدات خود پایبند خواهد بود.

علاوه بر این از آنجایی که اپل تولید انبوه این گوشی را حدود ۳۰ میلیون دستگاه اعلام کرده است، هرگونه تاخیر در تولید محصولی با این حجم می‌تواند ضرری بسیار بزرگ به شرکت اپل بزند. با این حال باید منتظر بود و دید که در آینده و در صورت از بین نرفتن این ویروس در جهان، اپل چه تصمیمی برای کارکنان خط تولید خود خواهد گرفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 540378 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟