به گزارش رکنا، به نقل از روزنامه ایندیپندنت، آمار جدید وزارت بازرگانی آمریکا حاکی از کاهش رشد اقتصادی این کشور از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ است.

آمار‌های دولتی روز پنج شنبه نشان داد تولید ناخالص داخلی اقتصاد آمریکا در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی ۲.۱ درصد نرخ سالانه رشد داشته که کندترین میزان رشد اقتصادی این کشور از زمان روی کار آمدن ترامپ است.

بنا به نوشته ایندیپندنت این کاهش رشد به طور مستقیم بر شکست سیاست‌های ترامپ استوار است. همچنین برغم اعلام بازار سهام، اقتصاد آمریکا در ۹ ماهه پایانی سال ۲۰۱۹ عملکرد مناسبی نداشته است. در گزارش روز پنجشنبه خاطر نشان شد این سومین سه ماهه متوالی است که رشد اقتصادی آمریکا ۲.۱ درصد یا کمتر ثبت شد.

علاوه بر این، پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که اوضاع در نیمه اول سال ۲۰۲۰ نیز بدتر خواهد بود. بر مبنای آمار وزارت بازرگانی آمریکا، تولید ناخالص داخلی این کشور به کمتر از ۳ درصد رسیده و تنها ۲.۳ درصد رشد داشته که پایین‌ترین رقم در سه سال گذشته بوده است. تولید ناخالص داخلی آمریکا در سال ۲۰۱۸، ۲۹ درصد رشد داشت.

ایندیپندنت در گزارش خود یادآور شد که اقتصاد آمریکا در زمان ریاست جمهوری ترامپ و به دلیل تنش تجاری با چین و کاهش مصرف خانوار‌های این کشور، با کاهش رشد مواجه بوده است؛ بنابراین جنگ تجاری ترامپ نه تنها باعث افزایش تولیدات آمریکا نشده، بلکه کاهش میزان مصرف مردم این کشور را به دنبال داشته است.

آمار کاهش رشد اقتصادی آمریکا در حالی منتشر می‌شود که ترامپ همواره مدعی است که در دروان ریاست جمهوری او اقتصاد این کشور رشد چشمگیر داشته است. رئیس جمهور آمریکا اخیرا در مجمع اقتصادی داووس مدعی شد: دو سال پیش در سخنرانی خود در مجمع جهانی اقتصاد گفته بودم که کاری خواهم کرد تا اقتصاد آمریکا بازگشتی عالی داشته باشد. اکنون با افتخار اعلام می کنم که آمریکا در میانه یک رونق اقتصادی قرار دارد که دنیا نظیرش را هرگز در گذشته مشاهده نکرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 540025 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟