به گزارش رکنا، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، اعلام کرد مسکو پیشنهاد انعقاد یک توافقنامه هسته‌ای جدید با ایران به جای برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام را رد کرده است.

او گفت: «نیازی به توافق هسته‌ای جدید با ایران نیست.»

این دیپلمات روس در صفحه خود در توییتر نوشت: «اجرای برجام ضروری است و سپس یک پروتکل تکمیلی با بررسی‌های گسترده و عمیق آن از طریق آژانس انرژی هسته‌ای، اطمینان لازم را در مورد ماهیت کاملاً صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران تامین خواهد کرد.»

اولیانف افزود: «درباره ایده توافق هسته‌ای جدید با ایران سر و صدا‌های زیادی وجود دارد. پیروی‌کنندگان از برجام باید به خاطر داشته باشند که مطابق با آن، پس از اجرای برجام برنامه هسته‌ای ایران به همان ترتیب برنامه هر کشور غیر هسته‌ای دیگر عضو پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان پی تی) ارزیابی خواهد شد.»

ایده توافق جدید با ایران از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مطرح شد، که برجام را بدترین توافقی که آمریکا تاکنون به آن پیوسته، نامیده است و در سال ۲۰۱۸ از این توافق خارج شد.

اخیراً بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، پس از اینکه کشورش و همچنین آلمان و فرانسه، ایران را به نقض برجام متهم کرده و مکانیزم حل اختلاف موسوم به ماشه را راه اندازی کردند، از پیشنهاد واشنگتن حمایت کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 539191 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟