یورش دوباره شهرک‌نشینان صهیونیست به «مسجد الاقصی»

به گزارش رکنا، تنها چند ساعت پس از رونمایی طرح موسوم به «معامله قرن» رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید، امروز (چهارشنبه 29 ژانویه)، ده‌ها نفر از شهرک‌نشینان صهیونیست از سمت «باب المغاربه» به مسجدالأقصی در قدس اشغالی یورش بردند.

اداره اوقاف اسلامی در قدس اشغالی با تایید این خبر توضیح داد که ۶۱ شهرک‌نشین از جمله ۲۵ دانشجوی یهودی؛ صبح امروز به مسجد الاقصی یورش بردند و در صحن‌های مختلف آن پرسه زدند. علاوه بر آنها، ۴ افسر اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نیز در این یورشف شهرک‌نشینان را همراهی کردند.

به نوشته پایگاه خبری فلسطینی «صفا»، رژیم صهیونیستی، ساعت هفت صبح امروز، باب المغاربه را به روی این شهرک‌نشینان باز کرد و با استقرار نیروهای پلیس خود در صحن‌های مختلف، اقدام به تامین امنیت این شهرک‌نشینان کرد.

چندی پیش، «ابوعبیده» سخنگوی نظامی گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس درباره احتمال انفجار اوضاع در سرزمین‌های اشغالی به دلیل تداوم تعرض اشغالگران به مسجد الاقصی هشدار داد و گفت: آنچه اخیرا در مسجد الاقصی اتفاق افتاد و تعرض به نمازگزاران، محافظان و خادمان مسجد الاقصی و اقدامات و رفتارهای تحریک آمیز و خطرناک علیه آنها اوضاع را به سمت انفجار پیش خواهد بود و مسئولیت کامل آن متوجه رژیم صهیونیستی خواهد بود.

این یورش‌های مکرر شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی در حالی صورت می‌گیرد که رژیم صهیونیستی همچنان به اعمال محدودیت‌ها برای ورود نمازگزاران فلسطینی به این مسجد ادامه می‌دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 539133 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟