به گزارش رکنا، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز دوشنبه اعلام کرد آنکارا تاکنون هیچ نیروی نظامی را برای پشتیبانی از دولت مورد تائید جامعه بین المللی در لیبی، به این کشور اعزام نکرده است.

به گفته رئیس جمهور ترکیه، تاکنون تنها مشاوران و آموزش دهندگان نظامی به لیبی فرستاده شده‌اند. این در حالیست که هفته گذشته اردوغان گفت ترکیه اعزام نیرو‌های نظامی خود را به طرابلس، پایتخت لیبی، آغاز کرده است. او همچنین پیشتر اعلام کرده بود آنکارا نیروی نظامی در لیبی مستقر خواهد کرد.

اردوغان در مسیر بازگشت از کنفرانس بین المللی برلین با محوریت تحولات لیبی گفت تلاش‌های ترکیه زمینه را برای برقراری آتش بس بین طرف‌های درگیر ایجاد کرده است. رئیس جمهور ترکیه افزود که حضور آنکارا در کشور شمال آفریقا امید‌ها را برای دستیابی به صلح افزایش داده است.

کنفرانس صلح لیبی دیروز در برلین، پایتخت آلمان در محل استقرار صدراعظم این کشور با حضور مقامات دو طرف درگیر در جنگ لیبی برگزار شد.

از زمان سرنگونی معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ در لیبی دو قدرت پدید آمده است. دولت وفاق ملی که در طرابلس، پایتخت این کشور مستقر است و از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته می‌شود و مورد حمایت ترکیه است و دیگری نیرو‌های خلیفه حفتر که در شرق این کشور مستقر هستند و از سوی روسیه، عربستان، امارات و مصر حمایت می‌شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 536512 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟