عراقی‌ها خواهان حفظ حاکمیت کشورشان هستند

به گزارش رکنا، به نقل از العالم، «سید احمد الصافی»، نماینده آیت‌الله علی سیستانی، مرجع عالیقدر دینی امروز با قرائت بیانیه ای به نقل از ایشان در خطبه های نماز جمعه در شهر نجف اشرف اعلام کرد: در دوران سختی و مشکلات، نیاز به همکاری و همبستگی بیشتر می شود و این مساله، جز با همکاری و همبستگی همه طرف ها و چشم پوشی آن ها از ولو برخی از منافع شخصی خود به نفع منافع عمومی حاصل نمی شود.

وی افزود: تعامل به شیوه ای که هر یک از طرف های درگیر بخواهد با قدرت ونفوذ و امکاناتی که دارد، رای و ایده خود را بر طرف مقابل تحمیل کند، موجب تشدید بحران و حل نشدن آن می شود و این وضعیت شاید به ضرر همه طرف ها تمام شود، بیشترین این ضررها به نفع کشور وعامه مردمی می شود که درگیری های داخلی و خارجی ارتباطی به آن ها ندارد. و آنقدر که امنیت و ثبات و استقلال و حاکمیت کشورشان برایشان مهم است، این مساله برایشان اهمیتی ندارد.

نماینده آیت الله سیستانی گفت: آنچه در روزهای اخیر اتفاق افتاد، نقض مکرر حاکمیت عراق بودو ضعف مسئولان عراقی هم در حمایت از کشور و مردم مشهود بود و این بخشی از پیامدهای بحران فعلی است و از همه انتظار می رود که به خوبی درباره عاقبت این وضعیت درصورت پایان نیافتن آن به علت پافشاری برخی ها بر مواضع خود بیاندیشند.

وی ادامه داد: انتظار می رود که این وضعیت، منجر به بحرانی تر شدن مشکلات در زمینه های مختلفا منیتی و سیاسی و اقتصادی و اجتماعی شود و به دیگران نیز اجازه دخالت بیشتر در اوضاع عراق را بدهد تا از این فرصت برای دستیابی به اهداف و نیات سوء خود بهره برداری کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 533467 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟