به گزارش رکنا، وزارت خارجه چین امروز (شنبه)‌ بار دیگر در واکنش به ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دست نظامیان تروریست آمریکایی، مجددا خواستار کاهش تنش‌ها بین دو طرف و گفت‌وگو برای حل اختلافات شد.

وزارت خارجه چین با صدور بیانیه‌ای درباره مفاد تماس تلفنی «وانگ یی» وزیر خارجه این کشور با «محمد جواد ظریف» همتای ایرانی خود، نوشت: «پکن خواستار حل تنش‌ها بین تهران و واشنگتن، از طریق گفت‌وگو است».

شبکه «سی. جی. تی. اِن» گزارش داد، وانگ در گفت‌وگو با ظریف، ضمن بیان اینکه واشنگتن اصول روابط بین‌الملل را نقض کرده، گفت ایالات متحده باید دست از سوء استفاده از قوه قهریّه در مسائل بین‌المللی بردارد.

وزیر خارجه چین با اشاره به احتمال افزایش تنش‌ها بعد از اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی، وعده داد که کشورش نقش سازنده‌ای را در حفظ صلح و امنیت در منطقه خلیج فارس ایفا خواهد کرد.

بامداد جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) نظامیان تروریست آمریکایی با استفاده از یک فروند پهپاد نقطه‌زن، سردار سلیمانی و «ابو مهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی را به شهادت رساندند.

در پی این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 531988 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟