به گزارش رکنا، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت تلاش‌ها برای تکرار «انقلاب‌های رنگین» در کشور‌های آمریکای لاتین ممکن است تنش‌ها را در این منطقه افزایش دهد.

لاوروف امروز جمعه پس از دیدار و گفتگو با دنیس مونکادا (Denis Moncada) وزیر امور خارجه نیکاراگوئه گفت: «در خصوص وضعیت کنونی در آمریکای لاتین و منطقه کارائیب، ما شاهد توسعه روند‌های سیاسی و اجتماعی-اقتصادی پیچیده و گاهی به شدت چند سویه و متناقض بوده ایم. ما معتقدیم که تلاش‌ها در این منطقه برای تکرار سناریوی انقلاب‌های بدنام رنگین می‌تواند باعث افزایش خطرناک تنش‌های منطقه‌ای شود و البته این مسئله به نفع تقویت جایگاه آمریکای لاتین به عنوان یک مرکز جهان چند قطبی در حال ظهور، نیست.»

وزیر امور خارجه روسیه گفت روسیه معتقد است مردم نیکاراگوئه خود باید درباره سرنوشت شان تصمیم بگیرند و با هر تلاشی برای تحمیل برخی راهبرد‌های توسعه خارجی مخالفت کنند.

لاوروف افزود: روسیه اعتقاد راسخ دارد که مردم نیکاراگوئه باید سرنوشت شان را تعیین کنند. ما تلاش‌ها برای تحمیل "نسخه های" توسعه بر نیکاراگوئه را که آن‌ها با گزینه آن بیگانه هستند، مخالفیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 525374 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟