هواپیمای بدون سرنشین مقر مقتدا صدر در نجف اشرف را هدف قرار داد

به گزارش رکنا، به نقل از برنا، العراقی گفته است که در پاسخ به دستورات صدر در شب گذشته (جمعه) به کلاه آبی ها (نیروهای سرایا السلام شاخه نظامی جریان صدر) برای حمایت از تظاهرکنندگان در بغداد، یک هواپیمای بدون سرنشین بامداد امروز مسجد حنانه را هدف قرار داد.

وی اضافه کرد که مقتدا صدر بر حفاظت از تظاهرکنندگان عراقی تاکید جدی کرده است.

العراقی در خصوص خسارات احتمالی بمباران مسجد حنانه گزارشی نداده است، اما در ادامه هشتک «#الشعب_القائد_فی_خطر» (ملت عراق و مقتدا صدر در خطرند) را برای اعلام حمایت از مقتدا صدر ایجاد کرده است.

درگیری مسلحانه دیشب در میدان "خلانی" و "پل سنک" (همجوار با میدان تحریر) در مرکز بغداد منجر به قتل ۴ نفر و زخمی شدن ۸۰ نفر دیگر شد.

دستگاه های امنیتی عراق هنوز نتوانسته اند هویت گروه مسلح ناشناسی که اقدام به درگیری مسلحانه در میدان خلانی کرده را مشخص کنند.

متعاقب این درگیری مسلحانه، بخشی از نیروهای «سرایا السلام» شاخه نظامی جریان صدر که به کلاه آبی ها در میدان تحریر معروف هستند، برای حفاظت تظاهرکنندگان در محل حاضر شدند.

ساعاتی بعد از این درگیری، گروه مسلح ناشناس، منطقه را ترک کرد.

طبق گزارش ها مقتدا صدر در حال حاضر در داخل عراق حضور ندارد.

به دنبال درخواست آیت الله «علی سیستانی» مرجع عالی دینی عراق در روز گذشته (جمعه) برای بازگشت شرایط طبیعی به کشور اوضاع در نتیجه درگیری مسلحانه در میدان خلانی دچار تنش شده است.

گزارش فرماندهی عملیات امنیت بغداد امروز حاکیست که اوضاع در میدان تحریر و خلانی آرام است و نیروهای امنیت بغداد مسوولیت امنیت منطقه را برعهده گرفته اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 523814 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟