به گزارش رکنا، پایگاه اینترنتی ونیتی فِر در گزارشی درباره «آدام نیومان» بنیانگذار و مدیرعامل سابق شرکت کارآفرینی «وی وورک» (WeWork) به توضیح درباره مشاوره‌های او به محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی و جرد کوشنر، داماد و مشاور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پرداخت.

بر این اساس، نیومان ۴۰ ساله که در سال ۱۹۷۹ در سرزمین‌های اشغالی متولد شد به جرد کوشنر برای طراحی «معامله قرن» مشاوره داده است.

آدام نیومان ادعا کرده که سه نفر می‌توانند جهان را نجات دهند: محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، جرد کوشنر، مشاور ارشد کاخ سفید و خود او!

برخی منابع آگاه گفته اند، اعتماد به نفس بیش از حد نیومان حتی او را به این باور انداخته که می‌تواند با برخی از مسائل پیچیده جهان سر و کار داشته باشد و برای مشکل‌ترین مسائل راه حلی بیابد.

نیومان علاوه بر مشاوره به کوشنر درباره معامله قرن، با سفارش به یک شرکت تبلیغاتی، ویدئویی از کرانه باختری و نوار غزه تهیه کرد. کوشنر همزمان با برگزاری اجلاس منامه بحرین و معرفی ابعاد اقتصادی معامله قرن، این ویدئو را به نمایش گذاشت.

او حتی به محمد بن سلمان درباره موضوعات مربوط به زنان عربستان از جمله آزادی رانندگی زنان، ورود آن‌ها به ورزشگاه ها، برگزاری نمایش مد غربی و برگزاری کنسرت خوانندگان زن عربی و غربی مشاوره داده است.

نیومان پس از انتشار اخباری مبنی بر شکنجه و قتل جمال خاشقجی، ستون نویس روزنامه واشنگتن پست و منتقد آل سعود، به دست عوامل سعودی در نشستی با «استفن هِیدلی» مشاور امنیت ملی «جورج دبلیو بوش» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا گفت: اگر بن سلمان یک "مربی" کارکشته داشته باشد، همه چیز میسر می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 521981 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟