ارتش سوریه تانکرهای نفت قاچاق به ترکیه را منهدم کرد

به گزارش رکنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت که پس از «اطمینان یافتن از قاچاق نفت سوریه توسط برخی از گروه‌های کُرد در منطقه الجزیره سوریه به رژیم ترکیه، چندین تانکر [حامل این نفت]و ایستگاه پالایش منهدم شد».

وی تأکید کرد که گروه‌های کُرد نفت را از طریق تانکر‌هایی از مسیر «جرابلس» واقع در استان حلب و نزدیکی مرز ترکیه و همچنین از منطقه «اربیل» در شمال عراق به ترکیه قاچاق می‌کردند.

این منبع خاطر نشان کرد که گروه‌های کُرد در حالی نفت سوریه را به ترکیه قاچاق می‌کنند که «مدعی هستند، ترکیه دشمن اصلی آنان است».

وی تصریح کرد که تدابیر بسیار سختی علیه هر گونه عملیات قاچاق نفت سوریه به خارج از این کشور اعمال خواهد شد.

هر چند این منبع مشخص نکرد که در کجا این تانکر‌ها و ایستگاه‌های پالایش، هدف قرار گرفته است، ولی روزنامه الاخبار لبنان گزارش داد، زمان و اشاره به جرابلس احتمالا بیانگر حملات شامگاه دوشنبه گذشته است.

در این حملات، پالایشگاه‌های اطراف شهرک «ترحین» واقع در شمال استان حلب هدف قرار گرفته بود. از این پالایشگاه‌ها برای تصفیه نفت قاچاق از استان دیرالزور استفاده می‌شده است.

در همین ارتباط، پایگاه خبری معارض «عنب» روز گذشته گزارش داد که «جنگنده‌های ناشناس پالایشگاه‌ها را در منطقه ترحین در شمال الباب و مناطق الکوسا و تل شعیر در جنوب جرابلس، هدف قرار دادند».

مسئول اطلاع‌رسانی گروه تروریستی «فرقه الحمزات» وابسته به گروه موسوم به «ارتش ملی» سوریه (وابسته به ترکیه)، اما گفت که این حملات، پالایشگاه‌ها را هدف قرار داده است و مقر‌های این گروه، هدف قرار نگرفته است.

پالایشگاه‌ها در مناطق زیادی از شهرک‌های شمالی و شرقی حلب وجود دارد، به ویژه در مسیر‌های اصلی و ارتباطی بین شهر‌های اعزاز، الباب و جرابلس.

عنب در پایان گزارش داد که اخیرا دستگاه‌های مدرنی برای تصفیه نفت وارد این مناطق شده است و به صورت منظم، مقادیر زیادی سوخت از مناطق شرق فرات وارد این مناطق می‌شود.

این مناطق در اشغال گروه‌های تروریستی وابسته به دولت ترکیه به ویژه گروه موسوم به ارتش ملی قرار دارد. این مناطق در فوریه ۲۰۱۷ به اشغال این گروه‌ها درآمد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 521236 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟