به گزارش رکنا،؛ شاهزاده اندرو (Andrew)، فرزند سوم ملکه الیزابت دوم، که به علت رسوایی فساد اخلاقی و اتهام تجاوز جنسی به کودکان، این هفته از ایفای وظایف سلطنتی مجبور به کناره گیری شد، سفرش را به بحرین لغو کرد.

قرار بود شاهزاده انگلیسی روز شنبه برای آنچه که فعالیت‌های خیریه نامیده می‌شود، به بحرین برود، اما در پی رسوایی‌های اخیر، وی ممکن است برای پاسخگویی به نقشش در رسوایی جنسی جفری اپستین، به آمریکا برود.

اگرچه فرزند ملکه الیزابت دوم، به علت رسوایی دوستی با جفری اپستین، از ایفای وظایف سلطنتی کناره گرفت، درباره نقش وی در شبکه فساد جنسی اپستین، پرسش‌های فراوانی در آمریکا و انگلیس مطرح است.

قرار بود شاهزاده اندرو در نشستی با حضور نمایندگان رژیم بحرین، از جمله شاهزاده سلمان بن حمد بن عیسی آل خلیفه که ثروتش سه میلیارد پوند براورد می‌شود، شرکت کند. شاهزاده رسوای انگلیسی، از دوستان نزدیک خاندان حاکم بر بحرین است و تصویر وی همراه با شاه بحرین، اوایل سال جاری میلادی منتشر شده بود.

جفری اپستین (Jeffrey Epstein) سرمایه‌دار یهودی آمریکایی بود که دختران کوچک را برای اقدامات منافی عفت افراد سرشناس فراهم می‌آورد و خود نیز به سوءاستفاده جنسی از دختران نابالغ متهم شده‌بود. پلیس آمریکا اعلام کرد وی در ۱۹ مرداد امسال، در سلولش در زندان متروپولیتن نیویورک خودکشی کرد.

مرگ مشکوک او که محاکمه اش می‌توانست چهره بسیاری از افراد سرشناس جهانی و فساد اخلاقی ان‌ها را بر ملا کند همچنان بر سر زبانهاست. اپستین به‌عنوان یک فعال اقتصادی با چهره‌های سرشناس زیادی آشنا بود و به مسائل مالی آن‌ها آگاهی داشت و به همین علت، در مورد خودکشی او تردید‌ها و گمانه‌زنی‌هایی مطرح است.

روزنامه نیویورک پست با استناد به گفته‌های یک زندانی پیشین که همبند اپستین بوده، خودکشی یک شخص در آن قسمت از زندان منهتن را غیرممکن دانست. ویرجینیا جوفری دختر جوان و یکی از شاکیان پرونده اپستین، شاهزاده اندرو را متهم کرده که وقتی هنوز به سن قانونی نرسیده بود سه بار به او تجاوز کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 520009 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟