به گزارش رکنا، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با رد ادعای مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر حمایت از مردم ایران، رنج ملت ایران را ناشی از تحریم‌های سنگین و غیرقانونی آمریکا دانست و افزود: دریافت مواد دارویی، غذا و سایر اقلام ضروری حق مردم ایران است و آمریکا با اقدامات خود این حقوق را زیر پا گذاشته است.

زاخارووا همچنین ضمن ابراز تعجب از ادعاهای پمپئو تاکید کرد که اقدامات آمریکا زمینه‌ساز رنج و سختی مردم ایران شده و هدف سیاست فشار حداکثری آمریکا نیز همین بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تصریح کرد: واشنگتن از یک سو به‌ صورت کلامی از خواسته‌های مردم ایران حمایت می‌کند و از سوی دیگر هر کاری که می‌تواند انجام می‌دهد تا مردم این کشور را متحمل رنج و سختی کند.

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور و مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا پیش از این در پیام‌های جداگانه توئیتری ضمن اعلام حمایت خود از ناآرامی‌ها در ایران، مدعی حمایت از مردم کشورمان شدند.

اخیرا کاخ سفید هم در بیانیه‌ای مداخله‌جویانه درباره ناآرامی‌های ایران مدعی حمایت از مردم کشورمان شده است. برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، ضمن تکرار اتهامات خود علیه کشورمان در اظهاراتی مداخله‌جویانه اعلام کرد که آمریکا از ناآرامی‌ها در ایران حمایت می‌کند.

واشنگتن در حالی ادعای حمایت از ملت ایران را دارد که که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، بارها در اظهاراتی وقیحانه، ملتمان را «ملتی تروریست» خوانده است و تحریم‌های گسترده‌ای را علیه ایران اعمال کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 519805 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟