اخباری از توافق احزاب لبنان برای معرفی نخست وزیر جدید

به گزارش رکنا، رسانه‌های لبنان از توافق احزاب لبنانی برای معرفی نخست‌وزیر جدید این کشور خبر می دهند.

برخی رسانه‌های لبنان مدعی شده‌اند که احزاب «المستقبل»، «التیار الوطنی الحر»، «امل» و «حزب‌الله» با معرفی «محمد الصفدی» به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور موافقت کرده‌اند.

شبکه‌های تلویزیونی LBCI و MTV پنجشنبه گزارش دادند این توافق در نشستی که روز جمعه بین «سعد الحریری»، نخست‌وزیر مستعفی لبنان و نمایندگان احزاب یاد شده برگزار شده حاصل شده است.

MTV گزارش داد دولت آتی ترکیبی از سیاستمداران و تکنوکرات‌ها خواهد بود.

پیش از این «میشل عون»، رئیس‌جمهور لبنان از ایده تشکیل دولت تکنوکرات استقبال نکرده بود. او گفت که از نظر او «دولت نصف‌نصف» (نیمی از سیاسیون و نیمی از تکنوکرات‌ها) برای اداره امور لبنان مناسب است.

عون در مورد بازگشت «سعد الحریری» نخست‌وزیر مستعفی لبنان به دولت نیز گفت که تنها این رئیس‌جمهوری نیست که تصمیم‌گیرنده بازگشت او به دولت است، بلکه در این زمینه مشورت ائتلاف‌های پارلمانی نیز دخیل هستند.

میشل عون گفت که با حریری دیدار کرده و او در مورد بازگشت به دولت مردد است و هنوز به وی پاسخی نداده است. به گفته وی، دلایل تردید حریری «شخصی» است.

بعد از ادامه تظاهرات در لبنان نخست‌وزیر این کشور از سمت خود استعفا داد و عون نیز با این خواست او موافقت کرد، مشروط بر اینکه نخست‌وزیری را در دوره پیش‌برد امور برعهده بگیرد تا دولت آینده تشکیل شود.

رئیس جمهوری لبنان گفت که دولت آتی این کشور باید جرأت مقابله با فساد را داشته باشد و طرح اقتصادی ارائه دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 518221 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟