سوریه و روسیه خواستار اقدام جهانی علیه آمریکا شدند

به گزارش رکنا، در بیانیه مشترک دو هیئت هماهنگی روسیه و سوریه پیرامون بازگشت آوارگان سوریه آمده است: مسکو و دمشق از جامعه بین‌الملل می‌خواهند، آمریکا را برای پایان حضور غیرقانونی‌اش در خاک سوریه، تحت فشار قرار دهند.

در ادامه بیانیه مذکور آمده است، آمریکا ارائه تضمین‌های امنیتی برای انتقال آوارگان موجود در اردوگاه الرکبان را رد می‌کند و این مسأله‌ مانع از بازگرداندن این آوارگان به مناطق خود می‌شود.

دو هیئت هماهنگی مذکور بارها از آمریکا خواسته‌اند سوریه را ترک کند؛ چرا که به دلیل عدم اجرای تعهدات خود و باقی نگهداشتن این اردوگاه به عنوان سپری انسانی برای ادامه اشغال منطقه التنف، طرح سازمان ملل را مبنی بر خارج کردن غیرنظامیان از اردوگاه الرکبان ناکام گذاشته است.

در این بیانیه آمده است، به رغم آمادگی کامل سوریه و روسیه برای اجرای سومین مرحله از طرح عملیاتی سازمان ملل، حمایت آمریکا از تروریست‌هایی که از خانواده‌های مایل به ترک اردوگاه اخاذی و آنها را تهدید می‌کنند، باعث شده هنوز آوارگانی در این اردوگاه باشند.

براساس این بیانیه، آمریکا از ارائه تضمین‌های امنیتی در منطقه التنف خودداری کرده و برای تروریست‌هایی که تحت امر خود در الرکبان فعالیت می‌کنند غذا و اسباب معیشت فراهم می‌کند، همین مسأله موجب تعلیق اجرای طرح سازمان ملل شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 516456 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟