معترضان هنگ‌‌کنگ با خواندن سرود ملی آمریکا و انگلیس خواستار جدایی از چین شدند

به گزارش رکنا، نیروهای پلیس هنگ کنگ امروز (شنبه) مجبور شدند برای متفرق کردن هزاران معترض ضد دولتی که بسیاری از آنها برخلاف قوانین لباس‌های سیاهرنگ بر تن کرده بودند و نقاب به صورت داشتند و در پارک «ویکتوریا» تظاهرات برپا کرده بودند، از گاز اشک‌آور استفاده کند.

بنا به گزارش رویترز، بسیاری از معترضان سرودهای ملی انگلیس و آمریکا را سر می‌دادند و پرچم‌های چندملیتی را در دستان خود تکان می‌دادند و برخی از آنها خواستار استقلال هنگ کنگ از چین شدند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که معترضان هنگ کنگ در پی «فراخوان فوری» برای استقلال هنگ کنگ تظاهرات برپا کردند.

بر اساس این گزارش، معترضان با استفاده از نرده‌های فلزی، موانعی را در خیابان‌های شهر برای خود به وجود آوردند و این اعتراضات را به خشونت کشیدند و به سمت نیروهای امنیتی بمب‌های بنزینی پرتاب کردند.

پلیس سپس با استفاده از بلندگوهایی خواستار متفرق شدن معترضان شد و هشدار داد که به دلیل برگزاری اعتراضات غیرقانونی تحت پیگیرد قرار خواهد گرفت و بعد پرچم سیاه را که هشدار استفاده از گاز اشک‌آور است، بالا آورد.

معترضان خشن هنگ کنگ برای پنج ماه است که شهر را به صحنه آشوب تبدیل کرده‌اند و چین را به مداخله در آزادی‌های هنگ کنگ از جمله مداخله در نظام قانونی این منطقه متهم کرده‌اند. پکن تمامی این اتهامات را رد کرده است.

کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس با مداخله در امور داخلی هنگ کنگ، به اعتراضات در این منطقه دامن می‌زنند و بارها پکن در خصوص هرگونه مداخله خارجی در امور داخلی هنگ کنگ هشدار داده است.

بنا به گزارش خبرگزاری دویچه وله آلمان، معترضان هنگ کنگی درحالی خواستار جدایی از دولت مرکزی شده‌اند که چندی پیش، رسانه‌های دولتی چین گزارش کردند که هنگ کنگ بخشی از خاک چین است و هرگونه تلاش برای تجزیه این منطقه در نطفه خفه خواهد شد.

معترضان خشن هنگ کنگ در تظاهرات خود با استفاده از بمب‌های بنزینی به سمت نیروهای امنیتی حمله کرده‌اند و در خیابان آتش به پا کرده‌اند و به سمت ساختمان‌های دولتی و فروشگاههایی که به اعتقاد آنها طرفدار پکن است، حمله‌ور شده‌اند.

در اعتراضات ماه گذشته هنگ کنگ، یک نیروی پلیس از ناحیه گردن مورد حمله چاقو قرار گرفت.

پلیس نیز در اعتراضات، برای متفرق کردن معترضان، مجبور به استفاده از گاز اشک‌آور، اسپری فلفل، پمپ آب و گلوله پلاستیکی شده است.

راهپیمایی‌ امروز به صورت غیرقانونی و بدون مجوز رسمی نیروهای پلیس برگزار شده بود و علیرغم آنکه مقامات هنگ کنگ استفاده از نقاب در اعتراضات را ممنوع اعلام کرده، معترضان هنگ کنگی بدون توجه به این قوانین با پوشیدن نقاب در اعتراضات شرکت کرده بودند.

اعتراضات هنگ کنگ پیامدهای مخربی را برای این منطقه به همراه داشته است به طوریکه آمار و ارقام دولتی روز پنجشنبه هفته گذشته تأیید کرد که هنگ کنگ در سومین سه ماهه سال جاری میلادی برای اولین بار از زمان بحران مالی جهانی 2008 تاکنون، در رکود فرورفته است.

طبق این گزارش، در ماه سپتامبر، فروش تجارت‌های خرد در مقایسه با یکسال قبل با کاهش 18.3 درصدی روبرو بوده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 515051 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟