زخمی شدن ده‌ها فلسطینی در حمله رژیم صهیونیستی به راهپیمایی بازگشت غزه

به گزارش رکنا، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به راهپیمایی‌ بازگشت در شرق نوار غزه ، ۸۳ فلسطینی زخمی شدند که ۵۵ نفر آنها مورد اصابت گلوله جنگی قرار گرفته‌اند.

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه در صفحه توئیتر خود گفت:« کارکنان پزشکی در نوار غزه امروز با ۸۳ مجروح مختلف روبرو شدند که55 نفر از آنها با گلوله‌های جنگی توسط نیروهای اشغالگر اسرائیل در شرق نوار غزه زخمی شدند و مصدومیت بقیه هم بر اثر ابتلا به حالت خفگی ناشی از استنشاق گاز اشک آور یا اصابت گلوله‌های مشقی به آنها بود.»

این منبع گزارش داد: «نظامیان اسرائیلی که در داخل وسایل نقلیه و پست‌های نظامی خود در امتداد حصار مرزی بین نوار غزه و فلسطین اشغالی مستقر شده بودند ، ده‌ها غیرنظامی فلسطینی را که در حال حرکت به سمت به محل‌های پنج گانه تجمع‌ راهپیمایی‌های بازگشت بودند به رگبار بستند که به زخمی شدن ۵۵ نفر آنها به ضرب گلوله جنگی، ۲۷ نفر دیگر با گلوله‌های مشقی و ده‌ها نفر دیگر بر اثر استنشاق گاز اشک آور منجر شد.»

در همین حال خبرگزاری فلسطینی «سما» شمار مجروحین را بالغ بر ۹۶ نفر اعلام کرد.

هزاران فلسطینی امروز جمعه با عزیمت به سمت پنج نقطه در امتداد مرز شرقی نوار غزه در هشتاد و یکمین راهپیمایی بازگشت با عنوان «مرگ بر بیانیه بالفور» حضور داشتند.

کمیته ملی اردوگاه‌های راهپیمایی بازگشت و رفع محاصره نام راهپیمایی این هفته را «وعده بالفور سرنگون باید گردد» گذاشت تا بر پایبندی ملت فلسطین به حق خود در بازگشت به سرزمینشان و بطلان وعده بالفور تاکید کنند.

بیانیه بالفور ۱۹۱۷، یکی از بیانیه‌های ننگین تاریخ انگلیس و سرآغاز تاسیس رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود.

این بیانیه در ۲ نوامبر ۱۹۱۷، توسط آرتور جیمز بالفور، به بارون والتر روچیلد، رهبر جامعه یهودیان انگلیس صادر شد و در آن مجوز تاسیس رژیم صهیونیستی به وی داده شد.

۳۰ مارس ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۱۳۹۷) بود که مردم نوار غزه در اعتراض به ادامه محاصره این منطقه راهپیمایی هفتگی خود با عنوان «راهپیمایی بازگشت» علیه رژیم صهیونیستی در مرز نوار غزه و مرزهای اشغالی ۱۹۴۸ را آغاز کردند و این فعالیت مسالمت‌آمیز هنوز ادامه دارد.

مرکز حقوق بشری «میزان» به تازگی در گزارشی اعلام کرد، از زمان آغاز راهپیمایی‌های بازگشت ۳۲۷ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که رژیم صهیونیستی هنوز پیکر ۱۵ نفر از آنها را تحویل نداده است.

در میان شهدا ۴۶ کودک، دو زن، نه معلول و چهار امدادگر و روزنامه‌نگار دیده می‌شود. در این راهپیمایی‌ها ۱۸ هزار و ۷۶۴ فلسطینی مجروح شده‌اند که در بین آنها چهار هزار و ۷۷۸ کودک و ۸۴۵ زن وجود دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 514828 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟