حمله سنگین روزنامه انگلیسی به ادعای ترامپ در مورد کشته شدن البغدادی: فرقه ترامپ را فراموش کرده بودیم

به گزارش رکنا، این روزنامه انگلیسی در یادداشتی تحت عنوان «ترامپ ممکن است مدعی کشتن ابوبکر بغدادی باشد، اما باعث شد داعش جان تازه‌ای بگیرد» به قلم «رابرت فیسک» نوشت: معمولا خداوند جان می‌دهد و جان می‌گیرد، ولی این هفته در بهشت آسمانی کاخ سفید برعکس این قضیه اتفاق افتاد. سکاندار کاخ سفید یعنی دونالد ترامپ جان ابوبکر بغدادی را گرفت و سپس با طرح این وعده که قاتلان بازمانده داعش را به مرز‌های انگلیس و دیگر کشور‌های اروپایی خواهد فرستاد، جان تازه‌ای به داعش بخشید.

فیسک در مقاله خود با تمسخر کردن ترامپ نوشت: معلوم نیست اعضای داعش چقدر از این پیشنهاد خارق‌العاده، شاد شده باشند. معلوم نیست چطور رفقای آن‌ها که هنوز در مرز‌های ما پرسه می‌زنند چنین پیشنهادی را قلبا پذیرفته باشند. ما سال‌ها با قدرت در برابر فرقه شرور داعش مقاومت کرده‌ایم. اما فرقه ترامپ را از قلم انداخته بودیم.

از آنجایی که هم آمریکایی‌ها هم روس‌ها هر دو قبلا ادعا کرده بودند بغدادی را کشته‌اند، شاید عاقلانه باشد چند روزی صبر کنیم تا مبادا سروکله این «مرد بی‌چاره» در یک فیلم ویدیویی دیگر پیدا شود. اگر یادتان باشد ما قبل از مرگ اسامه بن لادن، چهار بار او را کشته بودیم.

این بار ترامپ حتی از روسیه و سوریه و عراق هم تشکر کرد. ولی درباره اروپایی‌ها گفت حمایت کشور‌های اروپایی «نومیدی محض» بوده است؛ زیرا آن‌ها از پذیرش اتباع خود که عضو داعش هستند سر باز می‌زنند. او افزود «من واقعا به اروپایی‌ها می‌گویم اگر اتباع داعشی را تحویل نگیرید من آن‌ها را در کنار مرزهایتان رها می‌کنم تا چند روزی سرتان با بازداشت دوباره آن‌ها گرم باشد. آن‌ها می‌توانند به کشورهایشان برگردند ولی نمی‌توانند به کشور ما بیایند، زیرا میان کشور‌ها ما و آن‌ها فرسنگ‌ها فاصله وجود دارد». خوب این سخنان می‌تواند یک عامل واقعی انگیزه‌بخش برای بازماندگان داعش باشد.

در ادامه این مطلب آمده است: ترامپ به ما گفت بغدادی مانند یک سگ مرد، مانند یک ترسو در حالی که گریه و زاری و ناله می‌کرد و فریاد می‌کشید. خوب شاید این صدا‌ها، صدای ضجه زدن بچه‌های در حال مرگ بود - دقیق‌تر بخواهم بگویم سه بچه بغدادی. بالاخره تصور این که فکر کنیم بغدادی هنگام کشیدن چاشنی جلیقه انفجاری خود در آن تونل مرگ، این چنین گریه و زاری می‌کرده قدری دشوار است.

فیسک در ادامه نوشت: اما در مورد این ادعا که حالا جهان بدون بغدادی جای امن‌تری برای زندگی خواهد بود این چیزی است که باید منتظر باشیم و ببینیم. این فرقه‌گرایان متعصب معمولا سرکرده‌ای جدید در آستین دارند تا بلافاصله پس از مرگ سرکرده قبلی، جای او را بگیرد.

البته باز هم طبق معمول، باید چند روز دیگر صبر کنیم تا بفهمیم چه تعداد افراد بی‌گناه دیگر در این حمله کشته شدند. اینکه گفته شود همه آن‌هایی که کشته شدند از اعضای داعش بوده اند نیز قدری رنگ و بوی فیلم‌های هالیوودی را دارد.

درباره یک چیز مطمئن باشید. داستان اولیه درباره حمله به بغدادی باز هم تغییر خواهد کرد. چند روز آینده چیز‌های بیشتری برملا خواهد شد. اینکه آیا اسرائیلی‌ها نیز در این ماجرا دخالت داشته‌اند؟ چقدر روسیه به اجرای این عملیات کمک کرده است؟ یا سوری‌ها؟ یا کرد‌ها؟ یا شاید حتی خود عوامل داعش؛ اگر از دست سرکردگان خشن خود خسته و بیزار شده باشند؟ یا شاید کسانی که به دنبال به چنگ آوردن آن جایزه نقدی 20 میلیون دلاری بوده‌اند!برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 514542 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟