به گزارش رکنا ، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی و گارد ساحلی ژاپن مدعی شدند که کره شمالی امروز بعدازظهر (پنجشنبه)، دو پرتابه را که احتمال موشک بوده است، به سمت دریای بین شبه‌جزیره کره و ژاپن شلیک کرده است.

از طرف دیگر گارد ساحلی ژاپن نیز گزارش کرد که ظاهراً این پرتابه‌ها موشک بوده است و خارج از منطقه منحصراً اقتصادی ژاپن (EEZ) فرود آمده است.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی همچنین در این خصوص اعلام کرد در حالیکه بر اوضاع نظارت دارد، همچنان آمادگی خود را در این اوضاع حفظ کرده است.

این خبر در حالی منتشر شده است که کره شمالی در تاریخ سوم اکتبر (11 مهرماه) با موفقیت یک موشک جدید بالستیک را از یک زیردریایی آزمایش کرد که در دریای ژاپن که موسوم به دریای شرقی است، فرود آمد.

پیش از این نیز برخی خبرگزاری‌ها همچون «ان کی نیوز» گزارش کرده‌ بودند که کره شمالی دو پرتابه از استان «پیونگ یانگ جنوبی» به سمت دریای شرقی شلیک کرده است که البته در خصوص برد پرتاب و جزئیات گزارشی نداده است.

خبر شلیک دو پرتابه از سوی کره شمالی در حالی منتشر شده است که جدیدترین دور از مذاکرات کارشناسی میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ در شهر استکهلم بدون نتیجه و به صورت نیمه‌کاره رها شد و به دنبال شکست مذاکرات استکهلم، مقامات کره شمالی تأکید کردند تا زمانیکه واشنگتن رویکرد خصمانه خود در مقابل این کشور را رها نکند، دیگر به مذاکره با این کشور ادامه نخواهند داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 514471 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟