ادعای جدید بی بی: ایران قصد دارد به اسرائیل حمله کند

به گزارش رکنا، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه (امروز) بار دیگر با اتهام‌زنی به ایران، مدعی شد این کشور قصد دارد به «اسرائیل» حمله کند.

نتانیاهو که در جمع اعضای «آژانس یهود» سخنرانی می‌کرد، مدعی شد ایران به‌دنبال ساخت سلاح اتمی است و از تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای (برجام) عدول کرده است.

برخلاف ادعای نتانیاهو، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در شانزده گزارش متوالی، پایبندی جمهوری اسلامی ایران به اجرای برجام را تأیید کرده است.

نتانیاهو در ادامه مدعی شد: «ایران می‌خواهد موشک‌های هدایت‌شونده نقطه‌زن خود را توسعه دهد. این موشک‌ها توانایی هدف قرار دادن هر نقطه در اسرائیل را با دقت خطای پنج تا ده متر دارند».

نتانیاهو یمن را به ادعاهای قبلی اضافه کرد و مدعی شد، ایران قصد دارد عراق، سوریه، لبنان و یمن را به‌عنوان پایگاه‌هایی برای حملات موشکی علیه رژیم صهیونیستی استفاده کند. نتانیاهو افزود: «این خطر بزرگی است. برای مقابله با آن ما باید متحد و از لحاظ نظامی قدرتمند شویم. ما در حال حاضر تسلیحات تهاجمی و دفاعی خود را توسعه داده‌ایم».

نتانیاهو روز گذشته (دوشنبه) هنگام بازدید از یک پایگاه هوایی مدعی شده بود رژیم تحت امر او در جنگ احتمالی با ایران یا کشورهای عربی پیروز خواهد شد.

این در حالی است که یک پایگاه خبری آمریکایی در تحلیلی چندی پیش به بررسی ویژگی‌های پدافند موشکی رژیم صهیونیستی پرداخته و نوشته بود این پدافند موشکی علاوه بر نقایص فنی با محدودیت‌های عملیاتی مواجه است.

در گزارش نشنال‌اینترست آمده بود: «همان‌طور که دشمنان اسرائیل در دهه گذشته متوجه شده‌اند، حتی قابل‌ترین سامانه‌های ضدموشکی [این رژیم] هم در برابر تکنیک‌های حملات انبوه مصون نیست».

«اسحاق بریک» ژنرال اسرائیلی نیز روز دوشنبه در یادداشتی به موشک‌های حزب‌الله و ایران پرداخت و درباره خطرات آن برای رژیم صهیونیستی هشدار داد. بریک ضمن اذعان به توان موشکی حزب‌الله و ایران نوشت، نیازی به ورود زمینی به فلسطین اشغالی نیست و همین موشک‌ها می‌توانند آن را به منطقه‎ای جنگ‌زده تبدیل کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 513964 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟