ترامپ کار موسولینی را انجام داد

به گزارش رکنا، یک ژنرال چهارستاره و بازنشسته ارتش آمریکا «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری ایالات متحده را به‌خاطر حمله به دو پایگاه خبری هوادار دموکرات‌ها با «بنیتو موسولینی»، رهبر حزب فاشیست ایتالیا، مقایسه کرد.

«بری مک‌کافری»، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا که در دهه ۹۰ میلادی، ریاست بخش مبارزه با مواد مخدر ارتش را برعهده داشت و در حال حاضر تحلیل‌گر مسائل سیاسی است، روز گذشته -‌شنبه- طی پیامی توئیتری عنوان کرد: «بیانیه ترامپ در کاخ سفید خطاب به تمامی بخش‌های دولت فدرال مبنی بر حذف اشتراک روزنامه‌های نیویورک تایمز و واشنگتن پست نقطه عطفی در تاریخ ملی ما است. [این بدان معناست] که در پوشش رسانه‌ای دیگر جایی برای گزارش هزل‌آمیز وجود ندارد. این اقدامی بسیار جدی است. این کاری است که موسلینی انجام می‌داد».

وی همچنین اقدام دولت مبنی بر «ممنوع کردن بخش‌های دولتی از خواندن روزنامه‌هایی که رئیس‌جمهور با محتوایشان مخالف است» را مورد انتقاد قرار داد و آن را با «کارهایی که در دهه ۱۹۳۰ انجام می‌شد» مقایسه کرد.

کاخ سفید پیش‌تر اعلام کرد که اشتراک خود در دو روزنامه واشنگتن پست و نیویورک تایمز را تمدید نخواهد کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 513597 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟