استقرار ده‌ها نیروی ارتش در اطراف کاخ ریاست‌جمهوری لبنان

به گزارش رکنا، نیروهای ارتش لبنان صبح امروز جمعه در اطراف کاخ ریاست‌جمهوری (بعبدا) مستقر شدند.

شبکه المنار گزارش کرد که نیروهای امنیتی از ساعات اولیه صبح امروز تمامی راه‌های منتهی به کاخ ریاست‌جمهوری را با سیم خاردار مسدود کرده و تدابیر شدید امنیتی در اطراف کاخ اتخاذ شده است.

اتخاذ تدابیر شدید امنیتی پس از آن صورت گرفت که روز پنجشنبه(دیروز) معترضان برای تجمع گسترده مقابل کاخ ریاست‌جمهوری فراخوان دادند.

«میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان روز پنجشنبه(دیروز) خطاب به معترضان ضمن تأکید بر اینکه حق تظاهرات را محترم می‌شمارد، گفت که تحقق برنامه‌های اصلاحی نیازمند همکاری تمامی طرف‌ها در دولت و نمایندگان پارلمان است.

لبنان از حدود ۱۰ روز پیش شاهد تظاهرات و اعتراضات مردمی است که با تصمیم دولت برای وضع مالیات‌هایی برای ارتباطات صوتی همانند واتساپ، آغاز شد و با وجود اینکه دوشنبه گذشته طرح اصلاحاتی «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان تصویب و این مالیات‌ها لغو شد اما تظاهرات‌کنندگان گفته‌اند طرح مذکور را قبول ندارند و به تظاهرات خود ادامه می‌دهند.

از سوی دیگر خبرگزاری لبنان اعلام کرد که معترضان از ساعت اولیه صبح امروز برخی خیابان‌ها و جاده‌ها از جمله جاده صیدا الاولی را مسدود کرده بودند که با دخالت نیروهای ارتش باز شد و از جمله این جاده‌ها نیز جاده الأوتوسترداد شرقی منتهی به میدان مکسر العبد، جاده الهلالیه، طریق الشرحبیل، جاده ساحلی نزدیک به حلویات التوم و جاده مجاور مسجد الزعتری است.

معترضان همچنین با خودروهای خود با در دست داشتن پرچم‌های لبنان و پخش سرودهای انقلابی از خیابان‌های شهر عبور کرده و به سمت میدان ایلیا مرکز تحصن معترضان حرکت کردند.

شبکه المیادین نیز گزارش داد که معترضان در میدان ریاض الصلح تأکید کردند که اگر مقاومت و ارتش نبود سرکرده داعش اکنون در کاخ ریاست‌جمهوری نشسته بود.

معترضان همچنین گفتند که تروریسم اقتصادی آمریکا سعی دارد وارد تظاهرات معترضان شده و از آن سوء استفاده کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 513114 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟