به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری آمریکایی سی ان ان، این نظرسنجی حاکی است که ۵۲ درصد از مردم آمریکا با برکناری ترامپ موافق هستند در حالی که ۴۶ درصد با این مساله مخالفت کرده اند.

حمایت از استیضاح ترامپ در بین دموکرات ها و مستقل‌ها به ترتیب ۸۹ و ۵۵ درصد است و حمایت مستقل‌ها از ماه ژوئن (تیر) تا کنون ۹ درصد افزایش یافته است.

این در حالی است که میزان حمایت از استیضاح ترامپ در بین جمهوریخواهان همچنان پایین و درحد ۶ درصد است که نسبت به چهارماه پیش یک درصد کاهش یافته است. این درحالی است که میزان تایید عملکرد ترامپ نیز در حد ۳۹ درصد ثابت مانده است.

بر اساس این گزارش، میزان حمایت مردم آمریکا از استیضاح ترامپ بسیار بیشتر از این مساله در مورد بیل کلینتون رئیس جمهوری اسبق آمریکا است.

روند تحقیقات استیضاح رئیس‌جمهوری آمریکا که از دوم مهر ماه به دستور رئیس مجلس نمایندگان آغاز شد، همچنان ادامه دارد. خبرها حاکی است این تحقیقات به افول موقعیت ترامپ در نظرسنجی‌ها منجر شده است.

ترامپ تاکنون نتوانسته رسوایی "اوکراین‌ گیت "را کنترل کند. این رسوایی پس از افشای اطلاعاتی توسط یک مامور امنیتی آغاز شد.

این مامور امنیتی آمریکا فاش کرد که ترامپ در یک تماس تلفنی رئیس‌جمهوری اوکراین را تحت فشار گذاشته تا از هانتر بایدن، پسر جو بایدن که در یک شرکت اوکراینی عضو هیات‌مدیره بوده است، تحقیق به‌عمل آورد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 510830 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟