فرانسه: تصمیم آمریکا و ترکیه به تجدید حیات داعش منجر می‌شود

به گزارش رکنا، «ادوار فیلیپ» نخست وزیر فرانسه امروز سه شنبه اعلام کرد تصمیم اخیر ترکیه و آمریکا در سوریه، عواقبی جدی در منطقه به همراه خواهد داشت و این اقدام آن‌ها بطور حتم به تجدید حیات داعش در ترکیه و سوریه منجر می‌شود.

نخست وزیر فرانسه در پاسخ به پرسش‌های پارلمان این کشور گفت: این، اقدامی ویرانگر برای امنیت ما و احیای اجتناب ناپذیر داعش در شمال شرقی سوریه و شاید شمال غربی عراق خواهد بود.

ادوار فیلیپ همچنین واشنگتن را متهم کرد که با تصمیم خود برای خروج هزار سرباز از سوریه، به ترکیه اجازه حمله داده و آن را تقویت کرده است.

ترکیه روز چهارشنبه هفته گذشته، عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد.

این عملیات یک روز پس از آن آغاز شد که رئیس‌جمهور آمریکا طی یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از شمال سوریه خبر داد. اقدامی که چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای آغاز این عملیات بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 510365 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟