جزئیاتی از اقدامات غیر اخلاقی مدیران گوگل

به گزارش رکنا، تقریباً یک سال پس از آنکه هزاران کارمند شرکت گوگل به طور سراسری به نحوه برخورد این شرکت با گزارش‌های آزار و اذیت جنسی و بدرفتاری اعتراض کردند اسناد جدیدی درباره نحوه برخورد مدیران گوگل با این اعتراضات درز کرده است.

شرکت گوگل می‌گوید در حال انجام تحقیقات بر روی حوادث گزارش شده است، اما این در حالی است که اتهامات جدید این بیانیه را زیر سوال می‌برد.

گوگل شعار خود را نقض کرد

یکی از شعار‌های معروف شرکت گوگل با نام "بد نباش" دیگر نمی‎تواند شعار شرکت گوگل به حساب بیاید چرا که خود این شرکت آن را نقض کرده است. اینگونه به نظر می‌رسد که گوگل ترجیح می‌دهد به جای آنکه شکایات کارمندان را مورد بررسی قرار داده و به آن‌ها بپردازد از آنان روی برگردانده و حتی رفتار انتقام جویانه از خود نشان بدهد. سندی که درز کرده نشان می‌دهد که ده‌ها کارمند گوگل گزارش‌هایی در مورد نژادپرستی، تبعیض و آزار و اذیت جنسی داده‎اند. این سند برای نخستین بار در ماه می‌توسط وب سایت فناوری ووکس منتشر شده است.

در این سند ۴۵ موضوع با عناوین نگران کننده همانند " تهدید به سکوت " و " نابودی تجریه ۱۰ ساله من در پی گزارش رفتار غیر اخلاقی "، " ترس از برخورد فیزیکی "، " تغییر محل کار به دلیل سوء استفاده جنسی " و در نهایت " هیچ کس به اندازه کافی احساس امنیت نمی‌کند. " منتشر شد.

رفتار تهدیدآمیز با کارمندان

یکی از کارمندان شرکت گوگل می‎گوید "پیگیری شکایات چند ماهه من باعث شد تا با آزار و اذیت و بدرفتاری، شغل و اظهاراتم بی اعتبار شود. حتی پس از اثبات اظهاراتم درباره رفتار تلافی جویانه مدیران، بازهم مشکل برطرف نشد. "

یکی دیگر از کارمندان زن گوگل می‎گوید، " من در مورد رفتار‌های نژادپرستانه و تبعیض جنسیتی در محل کارم شکایت کردم، اما شکایت نادیده گرفته شد و به من اخطار دادند در صورت پیگیری اوضاع وخیم‌تر خواهد شد. " شرکت گوگل می‌گوید تمامی موارد گزارش شده با دقت مورد بررسی قرار گرفته‎اند. اما این در حالی است که صحت اظهارات مطرح شده در این شرکت نه تایید و نه رد شده است.

با این وجود یک مدیر ارشد گوگل اقداماتی انجام داده تا شفافیت و تسهیل ارسال گزارش‌ها از سوی کارمندان را افزایش بدهد.پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اینکه گوگل ۱۳۵ دلار به ۲ مدیر ارشد خود که متهم به سوء رفتار جنسی بودند پرداخت کرده است این شرکت در حال بررسی بیشتر ادعا‌های مربوط به آزار و اذیت جنسی و تبعیض است.

اعتراض ۲ هزار کارمند گوگل

نوامبر سال گذشته ۲۰ هزار کارمند شرکت گوگل در یک اعتراض جهانی و گسترده خواستار متوقف کردن برخی از اقدامات تحمیل شده به کارمندان شدند.

همچنین کارمندان خواستار آن بودند تا شرکت متعهد به پرداخت حقوق و فرصت‌های شغلی برابر برای تمامی کارمندان و انتشار گزارش‌های آزار و اذیت جنسی شود. شرکت گوگل با وجود ایجاد یک سری تغییرات، اما هنوز نتوانسته پاسخگوی تمام خواسته‌های کارمندان خود باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 505717 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟