حزب کارگر، بزرگترین حزب مخالف دولت انگلیس، در پیش‌نویس بیانیه خود آورده دولت به رهبری این حزب ظرف مدت سه ماه به یک توافق «معقول» در خصوص برکسیت دست خواهد یافت و بعد همه‌پرسی دوم را برای پذیرش آن توافق و یا ماندن در اتحادیه اروپا طی شش ماه برگزار می‌کند.

بنا به نوشته رویترز، در این بیانیه آمده است: «پس از سه سال از مذاکرات نامنظم (حزب محافظه کار) و به بن‌بست رسیدن با پارلمان، دولت کارگر ظرف مدت شش ماه از زمان به قدرت رسیدن سرانجام برکسیت را به یکی از دو مسیر خاتمه خواهد داد».

در این بیانیه که هنوز در نشست سالانه کارگر‌ها به تصویب نرسیده گفته شده است دولت کارگر «طی مدت سه ماه یک توافق معقول برای خروج از اتحادیه اروپا را تضمین می‌کند و بعد آن را به مردم می‌سپارد که در رفراندوم شش ماهه به آن توافق و یا گزینه دوم یعنی ماندن در اتحادیه رای بدهند».

سه سال است که انگلیس درگیر موضوع برکسیت شده و این مسئله به یک معضل بزرگ تبدیل گشته است. موضوع خروج از اتحادیه اروپا تاکنون دو نخست‌وزیر را در این کشور به پایین کشیده و بوریس جانسون نیز که با وعده اجرایی کردن آن تحت هر شرایطی سرکار آمد هنوز نتوانسته است به توفیقی در خصوص وعده خود یعنی خارج شدن از اتحادیه اروپا در تاریخ تعیین شده (۳۱ اکتبر) دست یابد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 504871 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟