پوتین مواضع مشترک ایران و روسیه دربرجام را ارزشمند خواند

به گزارش رکنا، ولادیمیر پوتین در آغاز دیدار با حسن روحانی بر توسعه همکاری‌های موفق روسیه و ایران در تمامی زمینه ها تاکید کرد و اظهار داشت: روابط ایران و روسیه با موفقیت در حال توسعه و پیشرفت است؛ صحبت از ارتباطات متقابل سیاسی، همکاری در عرصه بین‌المللی و در میدان سازمان ملل متحد و سایر سازمان ها از جمله سازمان همکاری شانگ‌های است.

وی به روند رو به اتمام ایجاد منطقه آزاد تجاری با ایران در منطقه اوراسیا نیز اشاره کرد و گفت: ارتباطات اقتصادی –تجاری دولت‌های ایران و روسیه به صورت فعال در حال رشد است و تراز تجاری تهران و مسکو در شش ماه نخست امسال (سال میلادی 2019) 17 درصد رشد کرده است.

گفتنی است، دیدار پوتین و روحانی پیش از آغاز نشست دو جانبه سران سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در قالب فرمت آستانه پشت درهای بسته برگزار شد.

روابط ایران و روسیه در حال حاضر دوران طلایی خود را سپری می کند و دو کشور در بسیاری مسایل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی از اتفاق نظر برخوردارند و تماس‌های مستمری بین مسئولان دو کشور در سطوح مختلف برگزار می‌شود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران که دیشب وارد آنکارا شد در فرودگاه این شهر مورد استقبال مسئولان وزارت خارجه ترکیه قرار گرفت.

وزیران امور خارجه، نیرو، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و جهاد کشاورزی و رئیس کل بانک مرکزی، روحانی را در این سفر همراهی می‌کنند.

سران سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در این دور از اجلاس که در حال برگزاری است برای ادامه و توسعه همکاری‌های سه جانبه در حوزههای مختلف اقتصادی و همچنین ارتباطات منطقه‌ای گفت وگو می‌کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 504047 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟