"بسام السایح"، اسیر فلسطینی از ساکنان شهر نابلس در شمال کرانه باختری بود که از سال‌ها پیش به بیماری سرطان خون مبتلا بود.

با این حال، رژیم صهیونیستی نه تنها او را تحت درمان قرار نمی‌داد بلکه حاضر به آزادی او نیز نبود تا اینکه در نهایت شامگاه یکشنبه بر اثر وخامت حالش به شهادت رسید.

در پی شهادت این اسیر فلسطینی، سازمان زندان‌های صهیونیستی از ترس اعتراضات گسترده اسرای فلسطینی به حالت آماده‌باش درآمده است.

در همین راستا، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس رژیم صهیونیستی را مسئول شهادت بسام سایح در زندان‌های این رژیم دانست.

او شهادت سایح در زندان‌های رژیم صهیونیستی را جنایتی دیگر در کارنامه سیاه این رژیم دانست و گفت: روزی دشمن صهیونیستی تاوان این جنایت و دیگر جنایت‌های خود را خواهد داد و موجودیت این رژیم در سرزمین فلسطین، نامشروع و رو به زوال است. ملت فلسطین سرانجام حساب اشغالگران را کف دستشان خواهد گذاشت و سرزمین و اسرای فلسطینی را هم آزاد خواهد کرد.

از سوی دیگر، هنیه مساله آوارگان فلسطینی را یک مساله ثابت خواند که بیانگر پایبندی ملت فلسطین به حق بازگشت و مقاومت و سرزمین خود است. او عنوان کرد: هدف معامله قرن حذف مساله آوارگان و قدس، سیطره بر کرانه باختری، توسعه شهرک‌سازی و ممانعت از تشکیل کشور فلسطین در سایه تلاش‌های دولت آمریکا برای نابودی مساله فلسطین است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 502426 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟