دومینک راب، وزیر خارجه انگلیس روز یکشنبه گفت بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور همچنان مصمم به خروج از اتحادیه اروپا در تاریخ مقرر ۳۱ اکتبر است.

وزیر خارجه انگلیس به اسکای نیوز گفت: جانسون همچنان بر عقیده اجرای برکسیت، خروج از اتحادیه اروپا، در ۳۱ اکتبر تاکید دارد. راب همچنین تاکید کرد جانسون مطمئنا به دنبال نقض قانون در اجرای برکسیت نیست، انگلیس همچنان متعهد به دستیابی به توافق نامه انتقالی و پیشرفت‌های که در مذاکرات با اتحادیه اروپا حاصل شد، است.

مخالفان در انگلیس همچنان تلاش می‌کنند نخست‌وزیر این کشور را وادار کنند برای تمدید مهلت برکسیت با اتحادیه اروپا مذاکره کند. قانونگذاران انگلیسی یک تیم حقوقی تشکیل داده‌اند تا مطمئن شوند دولت انگلیس از قانون جدید تبعیت می‌کند. مخالفان تلاش می‌کنند بوریس جانسون را وادار کنند از اتحادیه اروپا تمدید مهلت برکسیت را درخواست کند که مجلس اعیان جمعه آن را تصویب کرد. گزارش‌ها نشان می‌دهد جانسون این قانون مصوب مجلس اعیان را جدی نگرفته است.

قانونگذاران و محافظه‌کاران میانه‌رو گفته‌اند در صورتی که جانسون از این قانون تبعیت نکند، آماده‌اند به دادگاه شکایت کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 502302 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟