«نارندرا مودی» اعلام کرد که این کشور قصد پیوستن به ائتلاف نظامی آمریکا در خلیج فارس را ندارد.

مودی که برای شرکت در «مجمع اقتصادی شرقی» به روسیه سفر کرده، طی سخنانی در شهر «ولادی‌وستوک» گفت: دهلی نو هیچگونه اقدام نظامی برای محافظت از کشتی‌های خود که از تنگه هرمز عبور می‌کنند انجام نخواهد داد.

وی افزود: با این وجود هند هماهنگی‌های امنیتی خاصی را برای محافظت از کشتی‌های خود انجام داده است.

نخست وزیر هند در سخنرانی روز پنجشنبه خود گفت: اخیر مشکلاتی در منطقه به وجود آمده است و ما را بر این فکر واداشت که نباید از تأثیرات جانبی این وضعیت که اکنون شاهد آن هستیم آسیب ببینیم. بنابراین امنیت ما نباید به خطر بیفتد و نفتکش‌ها و کشتی‌های ما نباید آسیب ببینند.

مودی در بخش دیگری از اظهارات خود افزود: ما تدابیری را برای تضمین امنیت نفتکش‌هایمان اتخاذ کرده‌ایم اما هیچگونه تدابیر اضافی اتخاذ نخواهیم کرد. شیوه ما این نیست که یک راه نظامی را دنبال کنیم.

این اظهارات نخست وزیر هند در حالی مطرح می‌شود که ماه جولای آمریکا طرح تشکیل باصطلاح ائتلاف دریایی در خلیج فارس را با هدف ادعایی حفاظت از آزادی کشتیرانی مطرح کرد، اما نزدیک‌ترین متحدان آمریکا نیز از پیوستن به این ائتلاف خودداری کردند.

وزارت خارجه آمریکا پیش از این از ۶۰ کشور درخواست کرده بود تا به این ائتلاف دریایی بپیوندند، اما در نهایت این ائتلاف تنها با حضور ۳ کشور انگلیس، بحرین و استرالیا در خلیج فارس آغاز به کار کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 501663 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟