ترامپ خواستار سخت‌گیری در فروش سلاح شد

به گزارش رکنا، در حالی که انتقادها از مواضع «دونالد ترامپ» و دولت جمهوری‌خواه او در قبال قوانین حمل سلاح در آمریکا با توجه به حملات مرگبار روزهای اخیر در «ال پاسو» و «دیتون» تشدید شده، حالا ترامپ خواستار تغییر قوانین و سخت‌گیری‌ها درباره فروش سلاح در آمریکا شده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در دو پیامی توییتری با گذشت دو روز از حمله مسلحانه در شهر «اِل‌پاسو» ایالت تگزاس و یک روز بعد از کشتار در شهر «دیتون» ایالت اوهایو که در مجموع ۳۰ کشته و ۴۰ زخمی برجای گذاشته است، به اظهارنظر درباره قوانین حمل سلاح و اصلاح قانون مهاجرت پرداخته است (دریافت جزئیات بیشتر درباره حملات اخیر در آمریکا اینجا و اینجا).

دونالد ترامپ روز دوشنبه نوشت: «ما نمی‌توانیم اجازه بدهیم که خون کسانی که در ال‌پاسو تگزاس و دیتون اوهایو کشته شدند، هدر برود. این موضوع برای آنهایی که به شدت زخمی شده‌اند هم صادق است. ما هرگز نمی‌توانیم آنها را فراموش کنیم».

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: «جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها باید با هم متحد شده و (درباره فروش سلاح قانونی) برای بررسی قوی سوابق وضع کنند و شاید هم این قانون را با اصلاح قوانین مهاجرت که به شدت به آن نیاز وجود دارد، در هم بیامیزند. ما باید از دل این دو حادثه تاسف‌بار، اتفاق خوبی رقم بزنیم».

اظهارات ترامپ درباره اصلاح قوانین فروش سلاح در حالی مطرح شده که او چه در زمان کارزار انتخابات ریاست جمهورس ۲۰۱۶ و چه بعد از آغاز ریاست جمهوری‌اش، از حامیان سرسخت حق حمل سلاح و مدافع لابی «ائتلاف ملی سلاح» بوده است.

آزادی حمل سلاح در آمریکا موجب شده تا سالانه چند ده‌هزار نفر در حوادث مرتبط با سلاح در این کشور جان خود را از دست بدهند. با روی کار آمدن ترامپ شمار تیراندازی‌ها در آمریکا روند افزایشی داشته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 494718 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟