دلایل نگرانی زیاد پوتین از تنش ها میان آمریکا و ایران

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درباره تقابل میان آمریکا و ایران ابراز نگرانی کرد و گفت: این[ وضعیت] ما را نگران می‌کند چراکه در نزدیکی مرزهای ما رخ می‌دهد. این ممکن است وضعیت پیرامون ایران را بی‌ثبات کرده، برخی کشورهایی را که با آن‌ها روابط نزدیکی داریم تحت تاثیر قرار دهد، موجب افزایش موج پناهندگان در اندازه‌ای بزرگ شده و به اقتصاد جهانی از جمله در بخش انرژی آسیب وارد کند.

پوتین افزود: ما از هرگونه بهبودی در روابط آمریکا و ایران استقبال می‌کنیم. حتی کمی گسترش تنش‌ها به نفع هیچ کسی نیست. به نظرم این شامل آمریکا نیز می‌شود.

به گزارش ایسنا، دولت آمریکا پس از خروج از توافق هسته‌ای با انجام دادن اقداماتی علیه ایران که مبتنی بر ادعاهایی بی اساس از جمله تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای و حمایت از تروریسم هستند ، موجب افزایش تنش در منطقه شده است.

از جمله این اقدامات، تعرض یک پهپاد جاسوسی آمریکا به حریم هوایی ایران بود که توسط پدافند هوافضای سپاه پاسداران ایران سرنگون شد.

در میان تنش‌های موجود، دونالد ترامپ روز گذشته در صحبت‌های خود با خبرنگاران در کاخ سفید ادعا کرد که یک ناو نیروی دریایی آمریکا یک پهپاد ایرانی را در قالب «اقدامی تدافعی» ساقط کرده است.

ترامپ اظهار کرد: ناو یواس‌اس باکسر (ال‌اچ‌دی-۴) پنج‌شنبه این پهپاد ایرانی را در تنگه هرمز هدف قرار داده است.

بعد از اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد یک ناو آمریکایی، پهپادی ایرانی را در تنگه هرمز سرنگون کرده است، محمدجواد ظریف گفت که از سرنگونی پهپاد ایرانی در تنگه هرمز اطلاعی ندارد.

ظریف پس از دیدار با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در جمع خبرنگاران ایرانی اظهار کرد: موضوع پهپاد هنوز موضوعی است که تحت بررسی است. بر اساس آخرین اطلاعاتی که از تهران دریافت کردم، هنوز ما هیچ اطلاعی نداریم که پهپادی از دست داده باشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 490534 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟