7 کشته در حمله تروریست ها به هتلی در سومالی

به گزارش رکنا، به گفته منابع امنیتی گروه تروریستی "حرکه الشباب" جمعه شب گذشته با انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در مقابل درب ورودی هتل شهر در مرکز کیسمایو، حمله خود را به این هتل شروع کرد. صدای تیراندازی پراکنده تا 11 شب (8 شب به وقت گرینویچ) به گوش می رسید.

یک مقام امنیتی به خبرگزاری فرانسه گفت: در این حمله 7 نفر کشته شده اند که وزیر سابق اداره محلی و معاونش در میان کشته شدگان هستند. با توجه به اینکه این حمله همچنان ادامه دارد، این آمار ممکن است افزایش پیدا کند.

منابع محلی گفتند این هتل به طور اختصاصی پذیرای بازرگانان و سیاست مدارانی است که به منظور فراهم کردن مقدمات انتخابات ریاست جمهوری در منطقه خودمختار جوبالند وارد شهر شده اند. این انتخابات در اواخر آگوست برگزار خواهد شد.

از سوی دیگر "عبدی ولی محمد"، مسئول امنیت محلی گفت که پس از انفجار خودروی بمب گذاری شده، تعداد زیادی از عناصر مهاجم به هتل حمله کردند اما نیروهای امنیتی به سرعت وارد عمل شده و در داخل ساختمان هتل با تروریست ها درگیر شدند.

وی افزود: در این درگیری تعدادی کشته و شمار دیگری مجروح شدند؛ عملیات نجات همچنان ادامه دارد.

یک شاهد به نام حسین مختار هم گفت: انفجار خیلی شدید بود. تروریست ها وارد ساختمان شده و با نیروهای امنیتی درگیر شدند. در داخل ساختمان همه چیز به هم ریخت. خیلی ها کشته شدند و مردم از ساختمان های کنار هم فرار می کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 488692 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟