رییس جمهور چین هم تهدید شد!

به گزارش رکنا به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا امروز (دوشنبه) در یک مصاحبه تلفنی با شبکه «سی ان بی سی» به مسائل مختلفی از جمله توافق تجاری با چین و نشست گروه ۲۰ اشاره کرد.
وی در این مصاحبه اعلام کرد: چین در نهایت توافقی را با آمریکا امضا خواهد کرد؛ زیرا پکن به این توافق نیاز دارد.
ترامپ در بخش دیگری از این مصاحبه به کاهش ارزش واحد پول چین اشاره کرد و گفت: چین ارزش پول رایج کشورش را کاهش داده است. این کاهش ارزش پول باعث ایجاد یک زمین بازی ناهموار می‌شود.
رئیس جمهور آمریکا در بخش دیگری از این مصاحبه رئیس جمهور چین را تهدید کرد و گفت: اگر شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در نشست گروه ۲۰ شرکت نکند، تعرفه‌های وارداتی بر روی ۳۰۰ میلیارد دلار از کالا‌های چینی به سرعت اعمال می‌شود.
در پی تشدید تنش‌های تجاری میان واشنگتن و پکن، دونالد ترامپ تعرفه‌های وارداتی بر روی ۲۰۰ میلیارد دلار از کالا‌های چینی را به ۲۵ درصد افزایش داد. وی همچنین تهدید کرد تعرفه‌های وارداتی بر روی بقیه کالا‌های وارداتی از چین به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار هم به زودی افزایش خواهد یافت. پکن هم در مقابل بر روی ۶۰ میلیارد دلار از کالا‌های آمریکایی تعرفه وضع کرد.
رئیس جمهور آمریکا در بخش دیگری از این مصاحبه از رئیس بانک مرکزی این کشور به دلیل افزایش نرخ بهره انتقاد کرد و گفت: افرادی در بانک مرکزی هستند که محبوب من نیستند. آن‌ها به حرف‌های من گوش نمی‌دهند. آن‌ها نرخ بهره را به سرعت افزایش می‌دهند و با این کار اشتباه بزرگی می‌کنند. رئیس بانک مرکزی چین شی جین پینگ است. او می‌تواند هر کاری می‌خواهد انجام دهد.
رئیس جمهور آمریکا از جمله مخالفان سرسخت افزایش نرخ بهره در آمریکاست و بار‌ها به همین دلیل از جروم پاول، رئیس بانک مرکزی انتقاد کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 481696 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟