نگرانی مقام ارشد کلیسای کاتولیک آلمان درباره حمله به مساجد

به گزارش رکنا ؛ کاردینال راینهارد مارکس، رئیس کنفرانس اسقف‌های آلمانی در پیامی که روز یکشنبه ۵ مه (۱۵ اردیبهشت) به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان فرستاد تاکید کرد: «حمله به مساجد جنایتکارانه و شرم‌آور است و به هیچ وجه نباید بی‌اهمیت و بی‌خطر جلوه داده شود.»
به گفته این مقام کاتولیک‌های آلمان در یک جامعه باز هیچ انسانی نباید از رفتن به یک نمازخانه و عبادتگاه بترسد. کاردینال مارکس تاکید کرد که این جزو وظایف ادارات ذیصلاح است که امنیت نمازگزاران را تامین کنند.
در هفته‌ها و روزهای اخیر مساجد، کنیسه‌ها و کلیساهای متعددی در آلمان و یا سایر کشورهای جهان مورد حمله گروه‌های افراطی قرار گرفتند. مهاجمان قصد داشتند تا آنجا که ممکن است تعداد زیادی قربانی بگیرند و این اماکن خسارت وارد کنند. مارکس همچنین افزود که عاملان باید تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند و با ثابت شدن گناه آنان در دادگاه به شدت مجازات شوند.
این مقام کلیسای کاتولیک آلمان در پیام خود به مناسبت فرار سیدن ماه رمضان تاکید کرد: «وظیفه جامعه است که با هرگونه نفرت‌پراکنی مقابله و برای همکاری صلح‌آمیز و اعتماد، به ویژه بین ادیان تلاش کند.».
به گفته کاردینال مارکس بدون آشتی و مصالحه بین ادیان و فرهنگ‌ها، هیچگونه صلحی در جامعه برقرار نخواهد شد.
این مقام کلیسای کاتولیک آلمان ضمن آرزوی موفقیت برای مسلمانان این کشور گفت: «روزه‌ داری سنتی است که در مسیحیت هم وجود دارد و کمکی است برای تشخیص ضرورت‌ها و فراهم آوردن فضایی جدید برای نزدیکی به خدا.» او همچنین تاکید کرد: «ما در مقابل طبیعت، محیط زیست و همنوعان خود مسئولیت داریم.»
کاردینال راینهارد مارکس، رئیس کنفرانس اسقف‌های آلمانی خواستار همکاری ادیان برای درک یکسان از حقوق شهروندی در سراسر جهان شد. او گفت: «ارزش احترام گذاشتن را به جوانان خود بیاموزیم و انتقال دهیم، چونکه این جوانان باید برای مدت طولانی در جامعه‌ای که ایجاد کرده‌ایم با یکدیگر کار و زندگی کنند.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 474255 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟