رئیس سابق اینترپل به اتهام دریافت رشوه بازداشت شد

دفتر دادستانی کل چین روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد منگ هنگوی، رئیس سابق اینترپل و معاون سابق وزیر امنیت عمومی را که مظنون به دریافت رشوه است، بازداشت کرده است.

در بیانیه دفتر دادستانی کل چین آمده پس از تکمیل تحقیقات کمیسیون نظارت ملی، پرونده دریافت رشوه منگ هنگوی برای انجام تحقیقات به دفتر دادستان کل منتقل شد. چند روز پیش دفتر دادستانی کل تصمیم گرفت منگ هنگوی را به اتهام دریافت رشوه بازداشت کند. این پرونده در حال حاضر در دست بررسی است.

اینترپل در ماه اکتبر اعلام کرد که منگ از ریاست این سازمان کناره گیری کرده است. چند روز پس از آن همسر منگ از مفقود شدن وی در سفر به چین خبر داد.

به گفته کمیسیون مرکزی بازجویی انتظامی چین، منگ مظنون به دریافت رشوه و خدشه دار کردن وجهه حزب خود و منافع ملی است و باید به شدت با وی برخورد شود. گریس منگ، همسر منگ هنگوی، در بیانیه‌ای اظهار داشت: انتشار آزادانه این موضوع از سوی رسانه‌ها بدون پرداختن به مسائل بنیادین حقوق بشری خانواده ما نشانه ماهیت سیاسی این موضوع است.

گریس منگ که به همراه دو فرزند خود در فرانسه زندگی می‌کند اعلام کرد چین نتوانسته در خصوص سلامت یا محل سکونت فعلی همسر وی اطلاعاتی بدست آورد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 471815 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟