رزمندگان یمنی عملیات جدید و غافلگیرانه‎ای را علیه مواضع تحت اشغال مزدوران رژیم سعودی در منطقه «المدفون» در بخش نهم در شمال شرق استان صنعا انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های یمنی در گام نخست عملیات توانستند خطوط دفاعی مزدوران سعودی را در منطقه «المدفون» در هم بشکنند و شماری از آنان را در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی کنند.

به گفته منابع میدانی، رزمندگان یمنی پس از درگیری‌های سنگین و نفس گیر چند ساعته موفق شدند چند مقر و منطقه را از اشغال نیرو‌های مزدور سعودی خارج کنند و به کنترل خود دربیاورند.

نیرو‌های ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله با حملات کوتاه و مستمر تلاش می‌کنند نیرو‌های مزدور سعودی را در مناطق اشغالی شرقی بخش نهم زمین گیر کنند و از پیشروی آنان در این محور جلوگیری کنند.

به گزارش میزان، خسارت‌های سنگین مالی و جانی به مزدوران سعودی در این عملیات وارد آمد؛ بخش راهبردی «نهم» دروازه غربی برای ورود به استان مآرب و دروازه شرقی برای ورود به مرکز استان صنعا است.

همزمان با شکست‌های پی درپی مزدوران سعودی در شمال شرق استان صنعا، حملات هوایی جنگنده‌های عربستانی علیه مناطق مسکونی از جمله بخش‌های «سنحان و الشعوب» تشدید شده و ده‌ها تن از شهروندان شهید و زخمی شده‎اند.

در حال حاضر، حدود ۱۰ درصد از مساحت بخش نهم در شمال شرق استان صنعا به اشغال نیرو‌های مزدور سعودی درآمده است؛ نیرو‌های یمنی در تلاش هستند تا تمامی حملات را به طور کامل دفع کنند و از نفوذ مزدوران به عمق پایتخت جلوگیری کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 468616 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟