قطع سراسری برق، توطئه جدید مخالفان در ونزوئلا

بخش زیادی از شهر‌های ونزوئلا پنجشنبه‌شب با قطعی برق و خاموشی مطلق روبرو شد.

رویترز این خبر را به نقل از شاهدان محلی مخابره کرده است. به نوشته رویترز نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا درباره دلیل این حادثه گفت مخالفان دولت با خرابکاری در نیروگاه آبی اصلی این کشور باعث این مسئله شدند. این نیروگاه آبی، مهمترین تأمین‌کننده برق ونزوئلاست.

به گفته کاربران رسانه‌های اجتماعی، برق کاراکاس، پایتخت ونزوئلا و ۱۵ استان دیگر به طور کامل قطع شده است. خبرنگار تلویزیون دولتی آن را «خاموشی سراسری» توصیف کرد. ونزوئلا ۲۳ استان دارد.

«لویس موتا» وزیر انرژی ونزوئلا در این باره افزود: «مهاجمان به ژنراتور مستقر در سد الگوری (نیروگاه آبی) حمله کردند و طی ساعات آینده این مشکل رفع خواهد شد». دولت ونزوئلا اخیراً به علت کودتای سیاسی مخالفان تحت حمایت آمریکا و کشورهای غربی با مشکل فراوانی روبروست.

خوان گوایدو، رئیس مجمع ملی ونزوئلا و سردسته مخالفان دولت، ژانویه سال جاری میلادی پس از چراغ سبز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و متحدان واشنگتن، در اقدامی غیرقانونی و جنجال برانگیز، خود را رئیس جمهور ونزوئلا خطاب کرد و باعث تشدید تنش‌ها در این کشور شد. اقدامی که بی درنگ مورد حمایت آمریکا و دیگر کشور‌های غربی قرار گرفت.

مردم ونزوئلا و ارتش این کشور بار‌ها حمایت خود را از دولت قانونی کاراکاس اعلام کرده اند. با این حال، آمریکا و متحدانش در تلاش هستند با وضع تحریم‌های شدید و همچنین تحت فشار قرار دادن ارتش ونزوئلا، آن‌ها را به قطع پشتیبانی از دولت مادورو وادار کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 463023 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟