مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا که از طریق ویدئو کنفرانس در مجمع اقتصادی داووس سوئیس سخنرانی می‌کرد با متهم کردن ایران به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه گفت کشورش در تلاش است یک ائتلاف منطقه‌ای علیه ایران تشکیل دهد.

او افزود: با ماجراجویی‌های ایران مقابله می‌کنیم و تلاش می‌کنیم ائتلافی علیه ایران و داعش تشکیل دهیم!

پمپئو در ادعایی بی‌اساس و تکراری افزود: ایران تهدیدی واقعی به شمار می‌رود و همچنان تلاش دارد آزادی و استقلال عراق را محدود کند.

پمپئو همچنین با اشاره به سفر اخیرش به غرب آسیا مدعی شد: «هرجا رفته‌ام گفته‌ام که آمریکا متعهد است به امنیت و ثبات خاورمیانه کمک کند. ما قدرت در جهت خیر بوده‌ایم»!

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: کشور‌های منطقه غرب آسیا باید برای محافظت از خود با هم همکاری داشته باشند و آمریکا نیز به آن‌ها در ایجاد یک ائتلاف منطقه‌ای کمک می‌کند!

پمپئو در ادامه به نشست ضدایرانی ماه آینده در ورشو لهستان نیز اشاره کرد.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا که به دلیل تعطیلی دولت در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس حضور نداشت، عصر امروز به وقت محلی از طریق ویدئویی برای این اجلاس سخنرانی کرد.

دونالد ترامپ و دیگر وزرای آمریکایی تصمیم داشتند در اجلاس داووس حضور یابند، اما به دلیل تعطیلی دولت و مناقشات درباره بودجه دولتی، حضورشان را در این اجلاس جهانی لغو کردند.

اجلاس سالانه مجمع جهانی اقتصاد (world economic forum) با حضور سران سیاسی و نخبگان اقتصادی و تجاری کشور‌های مختلف جهان برگزار می‌شود و تحت تاثیر نام محل برگزاری به نام اجلاس داووس (Davos) مشهور شده است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 453897 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟