دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مراسم رونمایی از استراتژی جدید دفاع موشکی آمریکا مدعی شد: ایران در دوران ریاست‌جمهوری من «کشوری متفاوت شده است». ایران به دنبال مذاکره است، کاری که ما با ایران کردیم فوق‌العاده بود.

ترامپ همچنین مدعی شد: ایران پرتاب یک ماهواره را آزمایش کرد که شکست خورد، آنها می‌توانند به اطلاعات و توانمندی موشک‌های قاره‌پیمایی دست یابند که قادر هستند خاک آمریکا را هدف قرار دهند، اما این اتفاق هیچ وقت رخ نخواهد داد.

رئیس جمهور آمریکا در بخش دیگری از سخنانش گفته است: ما خیلی از کارها از جمله ساختن دیوارهای مرزی و انتقال سفارت از تل‌آویو به اورشلیم (قدس اشغالی) را که روسای جمهوری پیشین آمریکا باید انجام می‌دادند، انجام دادیم.

ترامپ در تشریح استراتژی جدید دفاع موشکی آمریکا اعلام کرد واشنگتن تصمیم دارد ۲۰ سامانه دفاع موشکی جدید در ایالت آلاسکا مستقر کند که می‌توانند «همه شهر‌های آمریکا را (از حمله موشکی) محافظت کنند».

پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا نیز در این مراسم برنامه موشکی ایران، کره شمالی، روسیه و چین را مایه نگرانی خواند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 452734 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟