«بیل گیتس»  خواستار توسعه انرژی هسته ای شد

وی ضمن ابراز نگرانی از افزایش دمای جهانی و همچنین افول قدرت ایالات متحده در حوزه قدرت هسته‌ای، خواستار تغییر بازی قدرت در صحنه بین‌الملل و احیای دوباره رهبری جهانی امریکا در قدرت هسته‌ای شد.

به‌گزارش«ایران آنلاین»، بیل گیتس معتقد است که ایالات متحده باید هرچه سریعتر قواعد بازی در دنیای حاضر را تغییر داده و قدرت هسته‌ای خود را بار دیگر احیا کند. از نظر مؤسس مایکروسافت، رهبران امریکا باید تمرکز خود را بر تحقیقات بیشتر در حوزه انرژی هسته‌ای معطوف کرده و از این طریق باردیگر رهبری جهانی را به‌دست آورند.

وی نسبت به انتشار گازهای گلخانه‌ای در سراسر دنیا و افزایش دمای جهانی ناشی از سوخت‌های فسیلی ابراز نگرانی کرده و تأکید کرد: با وجود پیامدهای تغییرات آب و هوایی که مردم سراسر جهان با آن روبه‌رو هستند، انتشار گازهای گلخانه‌ای در سطح جهان طی سال گذشته بشدت افزایش پیدا کرده است.

گیتس در ادامه نوشت: سوزاندن سوخت‌های فسیلی (نفت، زغال سنگ و گاز طبیعی) دی اکسید کربن و دیگر گازها، گرمای گریزناپذیری را در جو ایجاد می‌کند. برای خلاصی از این وضعیت نیز چاره‌ای جز کاهش دمای جهانی از طریق پیشرفت در حوزه انرژی پاک نیستیم.

وی افزود: دنیای حاضر نیاز به ارائه راه حل‌هایی برای جلوگیری از تغییرات اقلیمی خطرناک دارد. در این مسیر پیشرفت هسته‌ای یکی از بهترین راه حل‌ها بشمار می‌رود که امیدوارم در این مسیر رهبران ایالات متحده متقاعد شده و برای ورود به بازی احیای قدرت در انرژی هسته‌ای اعلام آمادگی کنند.

مؤسس 64 ساله مایکروسافت، پیشرفت در انرژی خورشیدی و باد را کافی ندانسته و خواستار پیشرفت در انرژی پاک شد. به اعتقاد وی انرژی هسته‌ای 24 ساعته پایدار بوده و مطمئن‌ترین انرژی تجدید پذیر در سطح جهان بشمار می‌رود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 450786 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟