هزینه جت شخصی رئیس کمیسیون اروپا جنجالی شد

به گزارش رکنا، «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا در حدود نیمی از ماموریت‌های خارجی خود در سال گذشته میلادی، از جت شخصی استفاده است.

بنابر گزارش روزنامه انگلیسی «دیلی‌میل»، اطلاعات رسمی این موضوع را تائید می‌کند و این در حالی است که طبق قوانین کمیسیون اروپا، از این هواپیماها فقط باید در صورتی استفاده شود که پرواز مناسبی برای انجام ماموریت وجود نداشته باشد.

اما یونکر از 43 پروازی که در فاصله ژانویه تا نوامبر برای ماموریت‌های رسمی داشته است در 21 مورد از جت شخصی استفاده کرده است و احتمالا صورت‌حسابی صدها هزار پوندی به اتحادیه اروپا تحمیل کرده است.

این افشاگری باعث شد تا هزینه‌ای که یونکر تحمیل کرده، مورد بررسی قرار گیرد.

 هزینه جت شخصی رئیس کمیسیون اروپا جنجالی شد

فقط هزینه سفر شخصی برای سفر یک شب به تونس بیش از 32 هزار و 943 پوند بوده است. این سفر در اکتبر گذشته با هدف رایزنی درباره روابط میان تونس و اتحادیه اروپا انجام شد. کمیسیون اروپا از ارائه رقم دقیق خودداری کرده است اما تائید کرده است که یونکر با تیمی 13 نفره سفر کرده است و هزینه هر فرد هم به صورت میانگین 2 هزار و 357 پوند بوده است.

این در حالی است که یونکر، سالانه 350 هزار پوند بیشتر دریافت می‌کند که 428 پوند برای هتل و 47 پوند هم برای هزینه‌های روزانه است.

همچنین در مورد دیگری هزینه جت شخصی برای پرواز به هلسینکی در فنلاند هم بیش از 23 هزار و 422 پوند برآورد شده است.

در این مورد هم کمیسیون اروپا رقم دقیق را اعلام نکرد اما اطلاعات حاکی از این است که یونکر با تیمی یازده نفره سفر کرده است و هزینه سفر برای هر فرد به طور میانگین هزار و 953 پوند بوده است.

گرانترین سفر یونکر با جت شخصی، سفری به مادرید بود که برای یک شب اقامت و سخنرانی و دیدار با «فیلیپ ششم» پادشاه اسپانیا به ازای هر یک نفر شش هزار و 734 پوند هزینه شده است.اما در این مورد هم مشخص نیست که کل هزینه چقدر بوده است.

سفری چهار شبه به غرب بالکان دوم سفر بسیار گران یونکر بوده است که برای هر فرد شش هزار و 374 پوند هزینه شده است.یونکر حتی برای سفر به آلمان و دیدار با «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور هم از جت‌های شخصی استفاده کرده است.

دیلی‌میل نوشت که افشای این اقدامات یونکر مثال دیگری است از اینکه اتحادیه اروپا، مالیات‌های مردم را به آتش می‌کشد.

موضوع هزینه‌های شخصی یونکر از جنبه دیگری یعنی مبلغی که بریتانیا برای برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) باید بپردازد هم اهمیت دارد. رقمی که باید لندن پرداخت کند، 39 میلیارد پوند برآورد شده است.

«پیر کلپه» از اندیشکده Open Europe در این مورد گفت: «چنین چیزی گواه بیشتری است از فرهنگ حاکم بر موسسات اروپایی که به کسانی که مالیات می‌دهند، احترام گذاشته نمی‌شود.» وی همچنین گفت که اینکه چرا آقای یونکر از پروازهایی که در اروپا وجود دارند، استفاده نکرده، موضوعی است که مقامات اروپایی باید آن را درنظر بگیرند.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 449096 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟